Free Music!

Haláltusáját járja lassan a TIDAL

2015. április 25. - Pléh Dániel

Alig 2 hónapja, hogy Jay-Z (foglalkozását tekintve rapper és Beyoncé férje) megvásárolta a svéd streaming cég, a Wimp illetve a TIDAL és az azt üzemeltető cég, az Aspiro mintegy 60%-os részesedését 56 millió dollár értékben.

A pénzügyi és jogi tranzakció apróbb problémák után, végül rendben lezajlott így semmi nem állhatott immáron Jay Z és prémium szolgáltatása útjába, amely mellé olyan művészek álltak és helyezték el közösségi oldalaikon a #TIDALforALL üzenetet mint Beyoncé, Kanye West, Rihanna, Madonna, Coldplay, Usher vagy éppen Nicki Minaj.

HD streaming sztároktól- a TIDAL

A Wimp 2010-ben alakult, Norvégiában, tulajdonosa pedig a svéd Aspiro nevű cég. Megalakulásakor nem titkolt célja volt, hogy a Spotify sikerével összemérhető sikert, sikereket érjen el.

A Daniel Ek cégével összemérhető siker ugyan elmaradt, de a Wimp így is képes volt terjeszkedni, és immáron 5 országban ( Norvégia, Dánia, Svédország, Lengyelország, Németország) érhető el és mintegy 500 ezer előfizetővel rendelkezik.

A Wimp mellett az Aspiro tavaly indította el TIDAL néven az audiofileket megcélzó high qualtiy streaming szolgáltatását, amely a szabványosnak mondható havidíj kétszereséért, 20 dollárért kínálja az ultra jó minőségű zenehallgatás élményét.

Jay-Z a tranzakcióval egy közepesen teljesítő, tavaly 11%-os előfizetőszám csökkenést regisztráló, túlnyomórészt telco megállapodásokból származó előfizető bázissal rendelkező céget és szolgáltatásait vásárolta meg, annak érdekében, hogy egy prémium zenei szolgáltatást hozzon léte.

Jay-Z pont a Beats Music helyét szerette volna átvenni, a szerkesztők által összeállított tartalmak, az exkluzív megjelenések és a prémium minőség és márka létrehozásával, azonban az ingyenesen elérhető szolgáltatásrész hiánya, a Spotify-ra furcsán hajazó felhasználói felület, az exkluzív tartalmak ellehetetlenülése miatt igen nehéz feladat elé állította magát, 2015 vehemensen háborgó digitális zenei piacain.

A tényleges indulás után 23 nappal, azaz alig 3 héttel ugyanakkor elég nagy magabiztossággal kijelenthető, hogy a TIDAL halott! Halott, ugyanis az iránta megnyilvánuló érdeklődés, a legfontosabb helyen, az App Store-ban egészen drámai mértékben csökkent, miközben az ingyenes lábbal is rendelkező vetélytársak helyzete nem sokat változott (Pandora #1 a Zene kategóriában / #17 összesítésben, Spotify #3 Zene / #19 összesítésben )

Mint a lenti ábrán látható, az induláskor az alkalmazás a legnépszerűbbek között indult, hogy aztán rövid idő alatt süllyedésbe folyamatos, egyre meredekebb süllyedésbe kezdjen…  

tidal_ranking21.jpg

És ha mindez nem lenne elég, a népes támogató előadói bázis ellenzéke is egyre hangosabb. A Death Cab for Cutie, a Mumford & Sons valamint Lily Allen egyaránt a szolgáltatást kritizálta.

A celebktől érkező kritika a kisebbik probléma, a meredek népszerűség csökkenés az alkalmazások között ugyanakkor drámai mértékben jelzi a TIDAL üzleti modelljének problémáját és Jay-Z és neje minden erőfeszítése ellenére nagyon hamar a Twitter Music sorsára juthat

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr817394418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása