Az Apple alig 48 óra múlva elindítja zenei szolgáltatás csomagját, amelynek segítségével, tervei szerint visszaszerzi majd az uralmat a világ digitális zenei piacai felett. Az Apple tervei idestova egy éve ismertek voltak, így szinte minden vetélytársnak lehetőséget adtak a felkészülésre. A Spotify a videó piacra való belépéssel, a Deezer árcsökkentéssel reagált az Apple lépésére.
A Google eddig csupán a Youtube Music Key indításának elhalasztásával reagált az Apple lépésére. Eddig. Tegnap ugyanis bejelentette , hogy a már piacon levő Google Music szolgáltatása ingyenes, on-demand rádióval bővül.
Maga a szolgáltatás a más streaming szolgáltatók esetében már megismert funkcionalitást nyújtja majd, azaz stílusok, előadók vagy akár napszakok, aktivitások alapján hozhatunk majd létre rádióadókat. Ez lényegében megegyezik a Songza által, tavaly télen a Google Music-ba integrált funkcionalitással, azaz hangulat, napszak,aktivitás alapján hallgathatunk és szabhatunk testre zenefolyamokat.
Ami ugyanakkor nagyon nagy lépés, az az ingyenesség. A Google streaming piaci lépéseiből mindig is pontosan ez a rész hiányzott, leszámítva kisebb árakciókat... Az on-demand rádió indítása persze nem ér fel egy a Spotify-hoz hasonló ingyenes szolgáltatás résszel, de sok tekintetben jó belépő szintet jelenthet a prémium szolgáltatáshoz. Arról nem is beszélve, hogy a Google bármilyen nemű belépése, egy hirdetés alapú szolgáltatás piacra, több mint érdekes és izgalmas.
A jelenlegi információk alapján az ingyenes rádió, egyelőre csak az Egyesült Államokban lesz elérhető, ami egyben azt is jelenti, hogy ugyan a lépés egyértelműen az Apple Music indítására válasz, de legalább olyan mértékben veszély és támadás a tengerentúli on-demand rádiós piac vezetője, a Pandora ellen.
A fő cél azonban feltételezhetően az, hogy a jelenleg felettébb szerénynek mondható, mintegy 800 ezer fős előfizetői bázist jelentősen bővíteni tudja és a piacvezető Spotify üldözését megkezdhesse érdemben és a várhatóan hamar növekedésnek induló Apple Music előtt megőrizze helyét a Deezer és a Rhapsody mögött.