Az Apple és a U2 tavaly szeptemberben feltételezhetően a digitális zenefogyasztás elleni legnagyobb merényletet követték el akkor, amikor új albumukat minden iPhone tulajdonos készülékére kéretlenül feltöltötték.
Amint aztán kiderült, az Apple és a U2 együttműködése nem csak és kizárólag erre a marketing akcióra összpontosulhatott, hanem az albumformátum újragondolásán és forradalmasításán való együttműködésben is.
Maga a U2 is dolgozik ugyanakkor azon, hogy a világ legdigitálisabb zenekarává váljon, (korábban is voltak már egyedi lépéseik) ezt aktuális turnéjuk, az Innocence+Experience erről tanúskodik.
A U2 a világsztárok közül elsőként minden koncertjének egy részletét élőben közvetítette, sokszor véletlenszerűen, sokszor nem annyira véletlenszerűen, olyan világsztárok szereplésével,mint Jimmy Fallon vagy lady Gaga.
Ez a fajta mini koncertközvetítés, ugyan egyelőre még nem összevethető a valódi live streaming koncertélménnyel , azonban minden koncerten ,más és elképesztő interaktivitást visz bele a koncertbe és a u2-tól meglepő módon a legmodernebb eszközöket használja fel minderre.
Bono és együttese ugyanakkor talán kevésbé látványos módon,de igen komoly digitális fejlesztéseket hajtott végre, amit a közönség nem is láthat.
A manapság turnézó együttesek esetében a képi illetve videó tartalmak az esetek túlnyomó többségében helyben., a koncert helyszínen vannak tárolva, a u2 ellenben egy felhő alapú megoldásra szavazott. Így hogyha bármilyen okból megváltozik a műsor, akkor csak egyszerűen le kell tölteni a szükséges elemeket a felhőből és már alkalmazhatóak is. Korábban a program változása esetén az új elemeket laptopon kellet beilleszteni, átmásolni a koncert szerverekre stb.