Amikor tavaly ősszel felröppentek az első hírek arról, hogy az Apple a Beats Music márka kivezetésére készül már felröppent az a pletyka, hogy sok más irány mellet, az Apple zenei elkötelezettségét immáron egy zenei fókuszú hardverban is kifejezné.
Akkor leginkább egy Beats márkára keresztelt iPhone merült fel, mint lehetőség, azonban az elmúlt időszak rengeteg Apple zenei esemény bejelentése során egy alkalommal sem került elő, mint lehetőség.
A nyerő nem is a sok-sok százmillió ember kezében levő iPhone lett, hanem az Apple legújabb hardvere, az iWatch, és igazából nem is beszélhetünk ( egyelőre még) zenei fókuszú eszközről, technikai értelemben semmi esetre sem, marketing értelemben azonban feltétlenül, hiszen az Apple külön reklámokat szentélet az iWatch-ra optimalizált zenei alkalmazásoknak.
Azoknak az alkalmazásoknak, amelyek egyelőre a száma felettébb alacsony, és ami talán még ennél is szomorúbb, fontos alkalmazások hiányoznak a kínálatból. Fájó módon hiányzik a Spotify, a Deezer, az Rdio, a Soundcloud és a lista fyoltathtó lenne még sok- sok fontosabb és kevésbé fontosabb zeneipari szereplővel. Az Apple kifejezett célja, hogy órájára és a köré is egy komplett alkalmazás ökoszisztémát építsen, így a sor sokkal inkább a szolgáltatókon van.
eleddig a lelkesedésük finoman fogalmazva sem túl nagy, ami persze még változhat. Aztán azt, hogy az Apple Watch lesz-e a következő iPhone a zeneipar számára az ma még kérdés. Ami eldönti majd mindezt, az az, hogy maga az Apple Watch, mint eszköz mennyire lesz majd népszerű.