Free Music!

37 millió amerikai próbálta ki az Apple Music-ot

2015. szeptember 22. - Pléh Dániel

Az Apple Music indulása óta minden digitális zenei szakember és befektető árgús szemekkel figyeli azt, hogy a szolgáltatás mennyire képes megszólítani a zenekedvelőket. Amint azt már az induláskor írtuk, az első időszakban az Apple Music hatalmas előnnyel indul, indult, hiszen az Apple 8.4.1 verziószám feletti operációs rendszereinek integráns részét képezi.

apple-music.png

Többek között ennek is volt köszönhető, hogy az első hónapban 11 millióan kezdték el használni a szolgáltatást az Apple közlése szerint. Arról, hogy a továbbiakban hogyan haladta az adaptáció a Comscore július amerikai mobilalkalmazás toplistája adta a legjobb becslést.

comscore.jpgEz alapján az Apple Music életének második hónapjában be férkőzött a 15 legnépszerűbb tengerentúli mobilalkalmazás közé. A piackutató cég felmérése alapján a 18 évnél idősebb amerikaiak kicsit több, mint 24%-a, azaz 37 millió amerikai próbálta ki az Apple streaming szolgáltatását.

Ezzel ugyanakkor még mindig nem az Apple Music számat a vezető zenei alkalmazásnak, hiszen a Youtube-on felül a Pandora is megelőzi. Feltűnő ugyanakkor, hogy a Spotify a tengerentúlon mennyire nem népszerű. ha csupán az alkalmazás leöltést nézzük, akkor ott az Apple már megverte svéd vetélytársát. 

Egy másik felmérés alapján ugyanakkor az Apple Music-ot kipróbálók nagyon nagy száma hamar otthagyja a szolgáltatást. A MusicWatch 5000 amerikai között végzett felmérése alapján az iOS használók között roppant magas az Apple Music-ot kipróbáló, de aztán a szolgáltatás elhagyók száma

A piackutató cég adatai és a megkérdezettek válaszai alapján az iOS használók 77%-a halott az Apple Music-ról, azonban kipróbálni csak 11%-uk próbálta ki. A szolgáltatás kipróbálók közel fele ( 48%) pedig azt állította, hogy már nem használja azt.

Talán még ennél is rosszabb előjel az Apple számára, hogy a megkérdezettek több,mint 60%-azt válaszolta , hogy átállította az automatikus megújulást, azaz nem szeretné, hogy automatikusan átkerüljön majd a prémium verzióba.

apple_music_ios.jpg

Ami a versenytárakat illeti a kép vegyes. A Spotify felhasználók 28%, míg az ingyenes szolgáltatásokat, mint például a Pandora használók 11%-a próbálta ki az Apple Music-ot, azaz az a fajta elszívó hatás, amit az Apple remélt a szolgáltatás indulásától egyértelműen nem következett be, annak ellenére sem hogy sok a konkurens szolgáltatást használó iOS tulajdonos kipróbálta az Apple Music-ot.

A sok bizonytalanság mellett tehát, ami biztosan elmondható az az, hogy az Apple Music-ot sokan kipróbálták ( a 37 millió felhasználóval magabiztosan a TOP 5 legnagyobb zenei szolgáltatásban lehetnek) ugyanakkor a megtartási rátája illetve a majdani fizetős felhasználókká való konverziós ereje felettébb alacsonynak tűnik…

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr587770956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása