A kiszivárgott információknak megfelelően tegnap fejlesztői konferenciájának záróakkordjaként bejelentette Apple Music névre hallgató zenei szolgáltatáscsomagját, amelynek segítségével a 2000-es évek közepének iTunes-nak köszönhető digitális zenei dominanciáját szeretné visszaállítani.
A Jimmy Iovine és Eddy Cue által bemutatott szolgáltatás az előzetes híreknek megfelelően 3 nagy részből áll majd .
A Beats Music alapjaira épülő streaming szolgáltatás az alapjaiban átalakított Music alkalmazás integráns része lesz, azaz nem kell új alkalmazást letölteni, minden alapból elérhető lesz. Az Apple valóban és érezhetően törekedett arra, hogy a saját tartalmak és a szakértők által összeállított lejátszási listák közötti határ elmosódjon. A zenei alkalmazás az iOS részeként minden Apple készüléken megtalálható lesz , így a hatalmas elérés garantált.
Az Apple alapvetően nem hogy nem ellenzi az ingyenes zene elérési lehetőségét, hanem maga is alkalmazni kívánja a szolgáltatás népszerűsítésében. ennek megfelelően induláskor 90 napos ingyenes időszakkal csábít majd. A próbaidőszak lejárta után a szabványosnak mondható 10 dolláros havidíj ellenében vehetjük majd igénybe a szolgáltatást. A Beats Music által bevezetett majd a Spotify által átvett családi csomag révén pedig maximum hat fő havi 15 dollárért érheti majd el az Apple zenei szolgáltatás csomagját.
A második lábat a rádió jelenti majd. Az iTunes Radio tesz egy nagy lépést a Pandora felől a Beats Music által képviselt értékrend irányába, azaz szakértők által összeállított rádióadók, sztár Dj-ék rádiói dominálnak majd, maga az iTunes Radio márka ugyanakkor a jelek szerint eltűnik.
Talán az egyetlen meglepetést azzal okozta az Apple, hogy Beats1 néven ( azaz a Beats márka mégsem tűnik el teljesen..) egy globális broadcast rádiót indít, 3 városból, Los Angelesből, New Yorkból valamint Londonból. A rádió arca Zane Lowe lesz, de csatlakozik majd hozzá bro Darden in New York-ban és Julie Adenuga London-ból.
Önmagában a rádió központba helyezése okos ötlet, lássuk, hogy ezzel amúgy az Apple nem tesz mást, mint az ingyenesen elérhető zeneelérés kérdését oldja meg egy huszárvágással. Amely huszárvágással egy mozdulattal vissza is próbál repíteni minket a 70-es években, amikor a lineáris, broadcast jellegű rádiózás a csúcson volt. Iovine és társai a szakemberek által kiválasztott tartalmakon alapuló rádióval nem mást mondanak, minthogy majd ők definiálják, ki milyen zenét szeressen. 2015-ben ugyanakkor teljesen máshogy fogyasztunk zenei tartalmakat! Sokkal több tartalom áll a rendelkezésünkre, a felfedezésükben pedig nagyon sokféle, szolgáltatás volt, van és lesz a segítségünkre! Az igazán komoly zenekedvelők már megtalálták azokat a helyeket, melyeket legjobban kedvelnek, akik pedig még csak most ismerkednek a digitális zenemegismeréssel, számukra az algoritmusok vagy Zen Lowe által ajánlott tartalmak között nem sok különbség lesz…
Az ökoszisztéma harmadik lába az előadók kiemelt kezelése lesz, melyet az Apple Connect-nek nevezett el. Az Apple próbálkozott már az iTunes közösségi jellegének kidomborításával, meglehetősen kevés sikerrel. A Ping, azaz az iTunes 10 az egyik legcsúfosabb kudarca az Apple-nek szoftveres téren.
Most mégis valami nagyon hasonlóval próbálkozik meg Eddie Cue és Jimmy Iovine által vezetett zenei részleg. A Connect célja, hogy az előadók közvetlenül tarthassák a kapcsolatot a rajongóikkal, azáltal, hogy videókat, szöveges posztokat publikálnak. A Connect felhasználói oldalról tehát egy zenei Facebook- hírfolyam lesz, ahol aztán a látott tartalmakat megoszthatják, likeolhatják, pontosan úgy,mint a Facebook esetében.
Az már más kérdés, hogy az előadók mennyire fogják majd komolyan venni ezt, az újabb platformot. Ahhoz, hogy komolyan vegyék, egész biztosan az Apple-nek is erőfeszítéseket kell majd tennie, nem is elsősorban pénzügyi értelemben (..) hanem azzal, hogy segítse a platformot használó előadókat. Magukat a zenekedvelőket is meg kell majd győzni arról, hogy itt, ezen a helyen értékesebb, exkluzívabb, jobb tartalmakkal találkozhatnak majd, mind a Facebook-on, a Soundcloud-on vagy a többi olyan felületen, ahol az előadók rajongóikkal kommunikálnak.
Az Apple a szolgáltatás csomaggal június végén jelenik majd meg, minden idők egyik legjelentősebb digitális zenei roll-outjaként, több, mint 100 országban, várhatóan 100 millió Apple eszköz tulajdonos által kipróbálva,így feltehetőleg Magyaroszágon is, az ősztől már Android platformon is!
Nagy kérdés ugyanakkor, hogy mennyire lehet majd sikeres vele. Az indulás minden bizonnyal hangzatos lesz, hiszen a szoftverfrissítésekkel automatikusan települ majd az új zenei csomag is, az ingyenes tesztidőszak pedig minden bizonnyal sokakat csábít majd arra, hogy kipróbálják a szolgáltatást. Az igazság pillanata majd valamikor októberben-novemberben érkezik el, amikor a sok tízmillió lejáró, az ingyenes tesztidőszak végére érkezett zenekedvelőnek kell majd döntenie,hogy megér-e havi 10 dollárt számára az Apple zenei szolgáltatáscsomagja. Ők már egészen biztosan sokkal kevesebben lesznek, mint 100 millió…