2013 volt az az év, amikor az embernek az az érzése támadt, hogy mindenki, aki él és mozog streaming zenei szolgáltatást indít. Akkor ez valóban így is volt, annak ellenére, hogy a streaming szolgáltatások üzleti modelljével és fenntarthatóságával kapcsolatos kérdések és problémák már akkor is ismertek voltak.
Az ok roppant egyszerű és érthető volt ugyanakkor:hosszú évek óta a piacon sikeresen tevékenykedő médiacégek láttak fantáziát a streaaming szolgáltatásokban, őket pedig követték a független cégek. A nagy cégek nem elsősorban a fenntartható üzleti modelljük, hanem sokkal inkább az általuk vonzott milliók miatt.
A jóslat beteljesült a streaming valóban alapvetően fontosságú eszköz lett a mobiltelefon eladásokban és egyáltalán a zenehallgatás területén is alapjaiban formálta át szokásainkat. A nagy média cégek belépése ugyanakkor azt is jelentettek, hogy a kisebb szereplők elől elfogyott a levegő és 2015-ben sorra jelentettek csődöt vagy vásárolták meg őket.
Pontosan ezért nem teljesen világos, hogy miért gondolja azt a Playboy, hogy 2016-ban, miután kiírtotta a meztelenséget és magét újrapozícionálta, hogy ehhez egy streaming szolgáltatás a legjobb eszköz.
Mert a Playboy streaming szolgáltatást indít, PlayBoy Music néven. A szolgáltatás exkluzív zenei videókat, élő előadásokat és playboy modellekről készült videókat kínál majd.
Önmagában ez a koncepció sem feltétlenül állná meg a helyét 2016-ban, amikor az Apple, a Google é, az Amazon is kínál streming szolgáltatást, a Spotify-ról nem is beszélve, erotikus képekhez meg egy kattintással bárki hozzájuthat az interneten. Sokkal nagyobb probléma, hogy a Playboy Music jelenleg írd és mond 38 dalt kínál, 5 zenei stílusban- Rock, Party, Latino, Folk és Indie,- elrendezve, mindegyik stíluson belül egy-egy playlistet ajánlva.
Érdekes módon, a Playboynak hazai terepnek számító női szekció sem kínál sokkal több tartalmat, mivel jelenleg csupán 5 modell videót találhatunk meg benne.
Magát az alkalmazást a Playboy nem házon belül tervezte és hozta létre, hanem a BAMM.tv nevű, közel egy évtizede működő cégre bízta. A BAMM.tv alap konstrukciója , hogy az előadók élő fellépéseit ingyenesen rögzíti majd pedig az azok értékesítéséből származó bevételeken fele-fele arányban osztoznak a felek.
A kínálat nyilván bővülni fog, de ettől még a hatalmas kérdőjel ott ágaskodik (..) : Miből és miért gondolja a Playboy, hogy 2016-ban az elsődleges célcsoportjának számító tiniket és fiatal férfiakat pont egy ilyen alkalmazással lehet megszólítani?