Alig 8 hónappal ezelőtt arról írtunk itt a Muzzak oldalain, hogy a digitális zene, a digitális zenei szolgáltatások a befektetők számára fehér foltot jelentenek, hiszen nagyon kevés az olyan üzleti modell, amely megtérüléssel kecsegtetne, sőt inkább a veszteséges üzleti modellek vannak többségben…
Ehhez képest 2012 ősze és 2013 első negyedéve szinte semmi másról nem szólt, szól, minthogy hatalmas médiacégek jelentek meg vagy terveznek megjelenni új zenei szolgáltatásokkal vagy már létező szolgáltatások bővítésével.
Mi változott meg azóta? Alapvetően semmi, Az üzleti modellek ugyanazok, azonban a digitális zeneipar mintha áttört volna egy nagyon fontos népszerűségi gátat. Úgy tűnik, hogy üzleti modelljük törékenysége ellenére a streaming szolgáltatások népszerűsége, ismertsége nagyon komoly ütemben növekszik és nagyon jó hatásfokkal képes a legális szolgáltatások irányába terelni a zenekedvelőket.
A streaming szolgáltatások robbanásszerű növekedése mellett ugyanakkor az Apple által dominált egyedi letöltések továbbra is- ha egyre gyengülő ütemben is- de növekszenek és volumenben még mindig sokkal a streaming szolgáltatások felett járnak.
A digitális zene harmadik feltörekvő területe pedig a rádiózást érinti, alakítja át. Az olyan, interaktív rádióadók, mind a Pandora ugyanis a hagyományos rádióadókhoz képest magasabb élményt biztosítanak ind a funkcionalitás, mind a mindenhol való zenehallgatás tekintetében. Így abszolút nem meglepő, hogy a hagyományos rádióadók felől tömegesen pártolnak át, különösen a fiatalok az online rádiók felé.
Ebben a három területben tehát nem új befektetők, hanem hosszú évek óta a piacon sikeresen tevékenykedő médiacégek látnak fantáziát. Nem elsősorban a fenntartható üzleti modelljük, hanem sokkal inkább az általuk vonzott milliók miatt. A zene és a zenei szolgáltatások napjainkban ugyanis a legfontosabb eszközévé váltak
Mindez pedig a digitális zene előretörését vetíti elő. Az a terület ugyanis az, amelynek segítségével a legkönnyebben lehet új elfőzetőket, új felhasználókat bevonni a nagy médiacégek egyre gyarapodó számú tartalom ökoszisztémáiba. Jelenleg, az Amazon, a Google, a Microsoft vagy éppen az Apple számára az új ügyfelek bevonása a fő cél, az ár, a pénzügyi mutatók másodlagosak, ellentétben a sokkal kisebb cégek, mint például a Spotify vagy éppen a tőzsdén is jelen levő Pandora számára.