Azt, hogy a streaming szolgáltatások növekednek, évek óta tudjuk, az idei év eleje óta pedig azt is, hogy immáron a streaming szolgáltatások számítanak a világ zeneiparának legjelentősebb bevételi forrásának.
A Nielsen szokásos évközi jelentése alapján ugyanakkor egyre megalapozottabbnak tűnnek azok a félelmek, amelyek arról szólnak, hogy a streaming alapvetően az egyedi letöltésektől veszi el a teret és csak kisebb mértékben von be új használókat.
A 2016 első félévére vonatkozó adatok alapján ugyanis minden szegmens a streamingen kívül kisebb vagy nagyobb mértékben csökkent.
A digitális albumletöltések közel 20%-ot csökkenve hosszú idő után ismét 50 millió alá estek.Ennél is meredekebben csökkentek az a lá carte dalletöltések, amelyek közel 25%-ot csökkentek, és immáron nem érik, érték el az 500 milliós letöltésszámot sem. Különösen meredeken, 40%-ot meghaladó mértékben csökkentek az újdonságok, ami ugyancsak igazolni látszik azt a jelenséget, hogy az új zenei tartalmakat egyre inkább a streaming szolgáltatásokban keresik a zenekedvelők, rajongók.
Mindezt persze adatok is alátámasztják, hiszen 2016 első félévében mind az audio, mind a videostreamek száma meredeken emelkedett, az utóbbi lényegében megduplázódott z Egyesült Államokban.
Ez pedig amennyiben a modellek és az előrejelzések nem tévednek azt jelenheti, hogy a 2020-a évek elejére az egyedi letöltésekből származó bevételek eltűnhetnek. Természetesen ez nem feltétlenül kell(ene), hogy rosszat jelentsen, hiszen a fogyasztói szokások dinamikusan és gyorsan változnak.
A streaming márpedig döbbenetes ütemben növekszik, már ami a népszerűséget illeti. Egyre több ember, egyre több streaming szolgáltatást vesz igénybe is azokban egyre több zenét hallgatnak meg. Ahhoz azonban, hogy a világ zeneipara ne omoljon teljesen össze ennél több kell:a streaming szolgáltatásoknak, mai bevételeknek a hétszeresét kellene 5 éven belül hozniuk, ami jelentősen tovább növekvő népszerűség és használat mellett is igen-igen optimista becslés, aminek a megvalósulásához nagyon sokféle új, innovatív üzleti modellre, lesz,lenne szükség.