A 2016 – os év egyik legjelentősebb trendje videó tartalomfogyasztás erősödése lesz, azaz hamarosan akkor, amikor streaming szolgáltatásokról beszélünk majd, akkor audio és videó streamingről egyszerre beszélünk. Ennek megfelelően számos jelet láthattunk a közelmúltban arra vonatkozólag, hogy az audio és a videó tartalmak közötti határ elmosódóban van és hogy a streaming szolgáltatók is egyre inkább nem csupán audio, hanem videó tartalmakat is szeretnének nyújtani, annak érdekében, hogy a szolgáltatás berkein belül eltöltött idő növekedjen.
Ebbe az irányba halad a Youtube, az Apple és természetesen a Spotify is. A Svéd cég egy újabb lépést is tett a full service szolgáltatóvá válás felé, amikor bejelentette, hogy 12 zenei témájú, saját gyártású sorozat forgatásába kezd. Az egyes sorozatok különböző témákat, ölelnek majd fel, különböző komolysággal. ( részletesen lásd lent)
A saját gyártású tartalmak minden esetben zenei témájúak lesznek, és előadókkal, zenei producerekkel közösen dolgozza majd ki a pontosa tematikát a svéd cég. Induláskor négy piacon, Az Egyesült Államokban, Nagy Britanniában, Németországban valamint Svédországban lesznek majd elérhetőek, a feltehetően lokalizált, azaz helyi témákkal, előadókkal is foglalkozó sorozatok.
Az, hogy a Spotify ennyire mélyen belép a videó tartalom piacra több szempontból is érdekes. Egyrészt maga a videó tartalom lehetőséget kínál újabb fajta hirdetések értékesítésre, azaz a videótartalmak segítségével a Spotify az egyelőre még gyerekcipőben járó hirdetési bevételeit szeretné feltehetőleg látványosan megnövelni.
Másodsorban pedig a videótartalmak segítségével jobban eltudja majd magát különíteni a többi streaming szolgáltatótól- bár igaz, az elsősorban a kisebb szolgáltatókra lesz, lehet igaz- és prémium szolgáltatóként definiálhatja magát.
Az első kisérlet Az első saját készítésű film, az elektronikus zene történetét bemutatni tervező „Deconstructing”a mai napon meg is jelenik majd, az előzetesek alapján.. sajnos. A Spotify ugyanis nagyon rövid, közepesen informatív, rajzfilm-jellegű tartalommal debütál a jelek szerint.
Ami akár az Apple., akár a Youtube ilyken téren tett – amúgy ugyancsak nem feltétlenül sikeres- próbálkozásaihoz képest inkább tekinthető egy kisgyerek próbálkozásának, mint egy komoly vetélytárs népszerűségre törekvő bemutatkozásának. Az tehát teljesen bizonyos, hogy amemnyiben a svéd cég a saját gyártású videótartalmakkal szeretné bővíteni 100 milliós bázisát., akkor valóban érdekes, izgalmas videótartalmakat kell gyártania. |
És végül, de nem utolsó sorban a videó tartalmak egy újabb fajta, talán jobban monetizálható bevételi forrást is jelenthetnek. Ez is egy olyan terület, amelyen a svéd cég a közelmúltban komoly energiákat fektetett.
A lépés, azaz ,hogy a Spotify a saját gyártású videó tartalmakat készít tehát abszolút logikus. A kérdés inkább az, hogy segítségével a Netflix vagy még korábbra visszamenve az HBO példáját követve tud-e majd új felhasználókat illetve előfizetőket toborozni illetve hirdetési bevételt generálni?