Ahogyan azt a megbízhatónak mondható pletykák ( máramennyiben ilyet lehet mondani) helyesen jósolták , hogy világ vezető on-demand rádiója piacra léphet prémium szolgáltatásával. Azt, hogy streaming szolgáltatásával, még nem írnánk,de erről majd később. Mindez azok után vált lehetővé, hogy előbb a Sony, Universal párossal, majd pedig a Warner Music-kal is sikerült megállapodásra jutnia a kaliforniai cégnek.
A megállapodások révén piacra dobott Pandora Plus névre hallgató szolgáltatás lehetővé teszi a Pandora hallgatói számára, hogy 5 dolláros havidíj ellenében, a hirdetésmentességen felül korlátlan alkalommal léptethetnek át dalokat, offline is hallgathassák a rádiószolgáltatást illetve az egyes számokat ismételten meghallgathassák.
Az 5 dolláros, prémium szolgáltatás indulásával egy időben a hirdetésekkel tarkított ingyenes verzió is érdemi változáson ment keresztül. Egyrészt maguk a felhasználók több kontrollt kapnak afelett, hogy milyen hirdetéseket lássanak ( amelyeket feltételezhetően jobban is kedvelnek majd, aminek a hirdetők örülnek) ha pedig beállítják, akkor még jutalmat is kapnak érte ( több dal átlépési lehetőséget) A Pandora számára pedig ezek az adatok kulcsfontosságúak lehetnek majd ahhoz, hogy tudja, mely ügyfelei számára érdemes a prémium funkcionalitás ajánlania.
Az első látásra, még a digitális zenében és zenei szolgáltatásokban kevésbé járatosak számára is egyértelmű, hogy egy még nem egy komplett streaming szolgáltatás. Ezt a Pandora sem állítja. Ami ellenben viszont igaz, hogy ez a második lépcsője az év végéig átadni tervezett 3 szintű streaming és rádió szolgáltatási struktúrából.
A komplett három elemű streaming ajánlat majd valamikor az év végén, karácsony előtt várható a hírek szerint , egyelőre sajnos csak az Egyesült Államokban. A késés persze nem ideális, mégis a kiadók, a megállapodást ismerő szakemberei szerint nem drámai és nem ezen múlik majd a szolgáltatás csokor sikere.
Az új kiadói deal-ek segítségével a Pandora minden része javulhat majd, hiszen eddig, mint interaktív rádióként csak az előadók bizonyos számait játszhatta le. Most, hogy közvetlenül a kiadókkal állapodik meg, bárkitől bármit szerepeltethet az ingyenes adatbázisban is. A kiadói megállapodások létrejötte ugyanakkor nem csupán a publikus szolgáltatásokban okoz markáns változást. Segítségükkel ugyanis a Pandora többé már nem tekinthető interaktív rádiónak, azaz kikerül a tengerentúli jogvédő szervezet a SoundExchange hatálya alól, ami hosszú évek vitáinak vethet véget.
A mostani ,kulcs fontosságú lépés után a legnagyobb kihívás a Pandora előtt, hogy gyorsan növelni tudja prémium felhasználóinak számát. A kérdés ugyanis nem is feltétlenül az, hogy a Pandora hány új előfizetőt lesz képes átcsábítani más szolgáltatóktól. Sokkal inkább az, hogy saját, meglevő közel 80 millió fős aktív bázisát miképpen tudja majd a két prémium szolgáltatás felé terelni. Amennyiben hatékonyan, úgy nagyon gyorsan a streaming szolgáltatók élmezőnyében találhatja majd magát.