2015 év vége igazán drámai és hektikus volt a világ legjelentősebb online rádiója, a Pandora számára. A Pandora hosszú évek óta tartó, hullámhegyekkel és hullámvölgyekkel tarkított, de alapvetően pozitív tőzsdei pályafutását az utóbbi időben egyre jobban beárnyékolta a szolgáltatás növekedésének lassulása, ez aztán megerősítve a vetélytársak további növekedésével a részvény árfolyam zuhanását eredményezte.
Mindemellett ugyanakkor újabb céggel bővült a Pandora portfoliója, az alany pedig az anno szebb napokat látott streaming szolgáltatás, az Rdio. A megállapodás nem kevesebbet jelentett- ahogyan azt a Pandora vezetői is hangsúlyozták a bejelentéskor-, hogy a Pandora hosszú idő után 2016-ban végre nemzetközi streaming szolgáltatás szeretne lenni.
2016-nak több, mint a fele eltelt már és egyre több zeneipari szakember kezdte felemlegetni a Canossa-járás,amin a Soundcloud keresztül ment , amíg tető lé hozta a szükséges kiadói megállapodásokat.
Egyre több és egyre megbízhatóbb forrásból származó információ szerint ugyanakkor a kiadói tárgyalások jól haladnak, ( alapvetően a kiadók a prémium struktúra felépítésével egyet értenek és elfogadják, inkább csak az ingyenes láb globális kiterjesztésével annak gondjaik..)olyannyira jól, hogy a Pandora már szeptemberben elindíthatja streaming szolgáltatását.
Azt a streaming szolgáltatást, amely a kiszivárgott inforrmációk alapján nagyon hamar nagyon komoly piaci szereplővé válhat. A Pandora ingyenes és végtelenül népszerű lába ugyanis nem tűnik majd el, azonban ráépül majd várhatóan két - egy olcsó és a jelenlegi Pandora prémiumhoz hasonló, és egy normál árazású, azonban több tízmillió dalhoz elérést biztosító- prémium szolgáltatási szint, és mindez az Egyesült Államokon kívül minden más angolszász országban is elérhető lesz már az induláskor, további országok pedig hamarosan következhetnek majd!
Mindehhez hozzávéve, hogy a Pandora induláskor közel 4 millió prémium előfizetővel indulhat majd és 80 millió aktív felhasználó számára kezdheti majd el értékesíteni az új prémium funkcionalitást, nem kell különösebb bátorság annak kijelentéséhez, hogy a Pandora streaming piacra lépése lehet majd az ősz slágere!
A siker kulcs pedig pontosan ez a 80 millió aktív rádióhallgató lehet majd, hiszen több piackutató cég adatai alapján, jelenleg, mivel a Pandora nem kínál erre megoldást, alternatívaként közülük többen az Apple vagy éppen a Spotify szolgáltatást használják.
Becsléseik szerint a tengerentúlon mintegy 15-16 millió streaming előfizető található, melyek közel fele egyben Pandora felhasználó is. Amennyiben ennek a bázisnak a túlnyomó részét vissza tudja magéhoz csalogatni a kalifornia cég, úgy akár az év évégére a második helyen is lehet majd a streaming szolgáltatók versenyében, pont azt az Apple Musicot megelőzve, amely 3 évvel ezelőtt nem titkoltan a Pandora ellenében hozta létre az iTunes Radiot. Azóta megtörtént az, amire kevesen gondoltak volna: az Itunes Radio már a múlté, a Pandora pedig nemzetközi streaming szolgáltatás indítására készül!
Lesznek ugyanakkor hátrányai is a streaming szolgáltatás indításának. Egyrészt bizonyosan tovább növeli majd a Pandora költségeit , amelyek így ismételten a befektetők érdeklődésének középpontjába kerülhetnek majd. Azáltal pedig, hogy a Pandora a jövőben kiadói szerződésekhez igazodva működik majd, egy esetleges akvizíció komplikáltabbá válhat. Nyilván a kaliforniai cég számára ez most nem is prioritás, ugyanakkor a meg-megújuló streaming piaci akvizíciós táncot alapjaiban befolyásolhatja, ha a Pandora kikerül a potenciális jelöltek közül.
Mindezt félretéve valóban és nyugodtan kijelenthetjük, hogy a Youtube tavalyi streaming piacra való belépésre óta a Pandora streaming szolgáltatóvá válása a legjelentősebb esemény. Amennyiben a kaliforniai cég valóban jó termékkel lép majd a piacra, az év végére akár át veheti az Apple-től a második helyet a Spotify mögött. Amennyiben viszont nem, úgy 2017-ben a befektetők haragja az akvizíció vagy akár a csőd elé sodorhatja majd a sok tekintetben ikonikus céget!