Ha a rádió hallgatási szokások átalakulásáról és online,interaktív rádiókról beszélünk, akkor alapvetően egy cég, a Pandora jut eszünkbe. Nem véletlenül, hiszen a kaliforniai cég közel 80 millió aktív felhasználóval rendelkezik és alig 2 hónap múlva a streaming szolgáltatások közé is belép majd.
Nem a Pandora lesz ugyanakkor az egyedüli belépő - és ez mutatja, mennyire kezdi elveszteni a tengerentúlon az erejét a hagyományos, földi sugárzású rádió, mint média típus- hanem követi, sőt még az sem kizárt, hogy meglepőzi majd őt az iHeart Radio.
Az iHeart Radio Plus és az iHeart Radio All Access névre hallgató szolgáltatások , amelyek nem csak nevükben lesznek roppant hasonlóak a Pandora által már elkezdett streaming felé vezető úton létrehozott szolgáltatásokhoz.
Az előbbi, a meg nem erősített hírek szerint havi 5 dollár ellenében, hirdetés mentes online, on-demand rádió hallgatási lehetőséget biztosít majd, utóbbi pedig egy klasszikus és egyben sok tekintetben szabványosnak tekinthető, 10 dolláros havidíjért elérhető streaming szolgáltatás.
A rádióállomás a feladat első , nehéz részt a hírek szerint elvégezte, azaz megállapodott a három nagy major kiadóval és a legfontosabb független kiadókkal. ( amely kapcsán érdemes megjegyezni, hogy mennyire gyorsan és simulékonyan haladtak, hiába, a földi sugárzású rádió múlt. A következő lépések ugyanakkor ennél, feltételezhetően lényegesen nehezebbek lesznek. Az iHeart Media-nak ugyanis először ,megoldást kell arra találnia, hogy hogyan, milyen módon találja meg az egyensúlyt és a kapcsolatot a lineáris, online elérhető rádió tartalmak, az interakív rádiós tartalmak és a streaming tartalmak között.
Az iHeart Media bevallottan más megközelítést tervez alkalmazni ezen a téren, mint a Spotify vagy éppen az Apple, és terveik szerit az átlagos zenekedvelőt célozzák majd, definíciójuk szerint az átlagos zenekedvelő az, aki sosem vásárolt sok CD-t, hanem inkább a rádióban hallgatott zenéket.
Ezt a célcsoportot eddig senki nem célozta meg igazán, ebben abszolút igaza van Bob Pittman ex-MTV és AOL vezető által igazgatott cégnek. A feladat ennek ellenére roppant nehéz lesz. Kiindulni értelemszerűen a saját bázisból tud majd a rádió. Ez 85 millió fő, bár azt nem tudjuk, ebből mennyi az aktív, a jelenlegi ingyenesen elérhető szolgáltatást valóban felhasználó mainstream zenekedvelő lehet ugyanis a bázisa a tervezett prémium szolgáltatásoknak.
És persze akkor még ott van maga a piac és a versenytársak is. Az iHeart Radio egy az Apple, a Google és a Youtube valamint a Spotify által dominált piacra próbál majd belépni, egy időben az Amazon-al valamint a nála érzékelhetően nagyobb Pandora-val.
A földi sugárzású rádió persze nagy segítséget nyújthat majd mindebben, de azt egy pillanatig se felejtsük el, hogy az Amazon illetve a Pandora már maguk is nagyon hasonló irányba indultak el, mint amilyenbe az iHeart Radio szeretne. Ebből a hármas versenyben pedig igen meglepő lenne, hogyha a New Yorki székhelyű rádió jönne ki győztesen.