Lassan egy éve, hogy a Pandora tőzsdei árfolyama a mélybe zuhant és ezzel lényegében párhuzamosan a cég bejelentette, hogy az Rdio megvásárlása nyomán 2016-ban streaming szolgáltatással lép a piacra.
2016-ból már csak pár hét van hátra, a szolgáltatás pedig eleddig nem jelent meg a piacon, de a Mikulás a csokitélapókon felül egy új streaming szolgáltatást is hozott, a Pandora –Premium-ot.
A kaliforniai rádió célja az új szolgáltatás csomaggal egyértelmű. Szeretné felvenni a versenyt a piacokat jelenleg sok tekintetben domináló streaming szolgáltatásokkal, amire minden esélye meg is lehet, hiszen azok- mármint a streaming szolgáltatások- pont azzal küzdenek, amiben a Pandora a legerősebb: a zenemegismerés támogatásával. Hiába a sok tízmilliós dal bázis, ugyanis, hogyha annak csak egy töredékét hallgatjuk. A zenemegismerése pedig az egyik legjobb, és bizonyítottan bevált módszer az, amit a Pandora idestova 10 évvel ezelőtt ki talált és megszerettetett sok millió emberrel.
A sikerhez tehát tulajdonképpen egyelten dologra lesz szüksége a Pandora-nak: sikeresen kapcsolja össze a rádiókat és az on-demand szolgáltatást, amennyiben a rádió, mint zenemegismerési eszköz könnyen átjárható lesz az on-demand streming szolgáltatás felé, ahol szabadon hallgathatjuk majd meg a megismert zenéket.
A mikulás napján tartott termék-bemutató alapján erre minden esély meg is van! A Pandora vezetőit kérdezve, a terület, ahol sokkal többet szeretnének nyújtani, mint a Spotify, az a személyre szabott ajánlók, és ebben az új szolgáltatás nem is gyengélkedik!
Lejátszási listáinkhoz egyetlen mozdulattal adhatunk majd hozzá olyan dalokat, amelyek a listában szereplő elemekhez hasonlítanak. A keresés illetve a böngészés is a korábban hallgatott zenéink alapján áll majd elő. Maga az alkalmazás nagyon sok ötletet, megoldás, sőt kis értékben a megjelenését is átvette a tavaly megvásárolt Rdio-nak, de ez nem is baj.
Ami pedig az átjárhatóságot illeti. Első látásra úgy tűnik, a Pandora megoldotta leckét. A rádióból ugyanis közvetlenül rakhatunk zenéket saját playlistjeinkbe, megoszhtatjuk őket és természetesen maguk az ajánlások is figyelembe veszik majd a rádióban hallgatott dalokat.
A streaming szolgáltatás úgy kellett a ádió megújításával küszödő Pandora számára, mint egy falat kenyér. Most már csak egyetlen kérdés maradt megválaszolásra: a 80 millió aktív felhasználója közül menyit tud majd rávenni a kaliforniai rádió arra, hogy ne más, hanem a saját srtreaming szolgáltatást használja. Ha 20-30%ot tá tud venni, akkor a Pandora premium ugyanolyan repülőrajtot vehet majd, mintahogyan azt az Apple Music tette. Amennyiben nem sikerül majd rávenni a migrációra az ingyenes részt már most is aktívan használókat, úgy viszont valóban a 2017-es év egyik fő akvizíciós célpontja lehet majd a kaliforniai cég. Bő egy év múlva okosabbak leszünk.