Ha azt kérdést kellene eldöntetünk, hogy sikere-e a Google digitális zenei téren bevallom nem lennénk könnyű helyzetben. Hiszen adja magét logikusan az igen válasz a Youtube által, azonban ha a Google Musicot nézzük, akkor már egyáltalán nem biztos, hogy igen lenne a válasz. Ezt valahol érezheti a Google, nem véletlen, hogy idén az év elején arról szóltak a hírek, hogy a cég összevonta digitális zenei szolgáltatásaiért felelős csapatokat.
A digitális zenei szolgáltatások terén van még egy szereplő, aki évek óta érezhetően szeretne,de sosem sikerül berobbannia piacra, ez pedig a Samsung. A korai cég idestova 5 éve próbál meghatározó szereplő lenni nem csupán a mobil telefonok, hanem a mobil alkalmazások és a mobil entertainment területén is, eleddig roppant kevés sikerrel.
A két céget egy dolog pedig igencsak összeköti: ez pedig az Android operációs rendszer amely a Google kulcsterméke és amely minden Samsung telefonon fut. Talán ez ehetett a kiinduló pont akkor is, amikor a Google és a Samsung megállapodott abban, hogy a Samsung új, iPhone vetélytárs telefonja az S8 esetében a Google Music lesz a telefon beépített zenelejátszója, ráadásul 3 hónap Google Music előfizetéssel ajándékba, minden S8 vásárlónak, sőt az S8 vásárlók a megszokott tárhely kétszeresét, 100 ezer dalnyi tárhelyet kapnak majd a szolgáltatásban.
A lépés mindkét fél számára kulcsfontosságú, amolyan „miért nem jutott előbb az eszünkbe” jellegű lépésnek is tekinthető. Hiszen mi logikusabb lehet annál, minthogy az Android platform gyártója összeáll az egyik legnagyobb hardvergyártóval ,aki régóta szeretne telefonjaira minőségi streaming zenei szolgáltatást elhelyezni.
Ahhoz, hogy minden megtörténjen igazából csak annyinak kellett történnie, hogy a Samsung elássa, nem attól lesz eredményesebb a telefoneladása, ha saját maga épít/ vásárol streaming szolgáltatást., hanem azt rábízza azokra, akik valóban értenek hozzá és van tapasztalatuk benne.
A Google számára a Samsung ideális partner, hiszen meghatározó szereplő, olyan meghatározó szereplő, akinek a segítségével a Google Music több tízmillió idővel pedig akár százmillió emberhez is eljuthat majd, ezzel pedig megoldódhat a szolgáltatás eddigi talán legjelentősebb problémája, a Google Music pedig valóban érdemi vetélytársa lehet a Spotify-nak, az Apple Music-nak vagy éppen az Amazonnak.