Az Amazon zenei stratégiájáról sok minden lehet mondani, de azt semmi esetre sem, hogy a vetélytársakat próbálja követni. Az iTunes Music Store , verhetetlen a lá carte dal és album letöltő szolgáltatását végül más megközelítéssel lemásoló aztán (talán) meg is előző Amazon Mp3. Vagy a streaming hype-ot szinte teljesen kihagyó és a streaming piacra csak 2014-ben az Amazon korlátozott tartalomkínálatú, de Prime előfizetői számára ingyenes streaming szolgáltatással lépett a piacra . Az Amazon Prime Music valóban nem egy klasszikus értelemben vett streaming szolgáltatás, hiszen az Amazon Prime előfizetők számára szól, akik a szolgáltatást is igénybe vehetik, a 99 dolláros havidíjuk terhére, azaz lényegében a streaming szolgáltatás az amúgy is elég bő Amazon Prime előfizetéses struktúra értékét hivatott növelni.
Jeff Bezos cége innen indult, ( a vetélytársak cseppet lekicsinylő mosolya és a kiadók értetlenkedése mellett) hogy aztán a szolgáltatást fokozatosan fejlesztve váljon egyre komolyabb szereplővé. Olyannyira, hogy aztán egyes felmérések szerint az Amazon streaming szolgáltatása váljon a legnépszerűbbé a tengerentúlon!
Az Amazon csak ezek után indította el, három elemből álló streaming szolgáltatás együttesét. Az Amazon Music Unlimited ugyanis a különböző ügyfelek számára különböző módon, különböző árképzéssel lesz elérhető. Az Amazon Prime ügyfelek számára a jelenlegi szolgáltatáson hatalmasat javítva, 7.99 dollár ellenében érhetik majd el a teljes több tízmillió dalból álló zenei adatbázist. A nem Prime ügyfelek sem leszek kizárva a szolgáltatásból ( ez a lépés jelenti az Amazon tényleges belépését a streaming piacra) ők az iparági standardnak számító 9.99 dolláros áron érik majd el a szolgáltatást. És végül, de nem utolsósorban az Amazon , a mintegy 4 millió Amazon Echo tulajdonos számára speciális 3.99 dolláros áron teszi majd elérhetővé a szolgáltatást.
Mindennek tudatában érdemes kétszeresen is óvatosan kezelni azt a tényt, hogy az Amazon Nagy- Britanniában a Prime előfizetők által elérhető szolgáltatások sorát újabb elemmel, koncertekkel bővíti. A Prime Live Events névre hallgató szolgáltatás az Amazon Prime előfizetők számára kínál majd ingyenes belépést egy kisebb koncertsorozatra. Hiába tűnik ugyanis első látásra és olvasásra felettébb retronak a felállás, amelyben Blondie, Alison Moyet, a Texas valamint Katie Melua kapott helyett, az Amazon nem véletlenül és nem spórolásból nem kezdett- gigasztárokkal.
A szigetországi zenekedvelők Primer előfizetők mintegy 28%-a egyben Amazon Prime előfizető is , jelzi, hogy növekedésre bizony van bőven tér, pláne ha hozzátesszük, hogy a streaming szolgáltatásokat használók és a koncertekre járók közötti átfedés mintegy 45%-os!
Visszatérve az előadókra, Jezz Bezos cége valóban nem véletlenül kezdett ezekkel az előadókkal. Az Amazon nem tud(??) de méginkább nem akar ugyanazon a pályán focizni, ahol a Spotify és az Apple rúgdossa egymást. A mainstream, talán kicsit idősebb zenefogyasztók számára az Amazon többszintű megközelítése lehet a nyerő, szmben az Y, Z generációra fókuszáló Spotify-al.