A HD streaming abszolút nem új keletű funkció a világ streaming szolgáltatásai között. Neil Young álma, a Pono lényegében már 5 évvel ezelőtt erről szólt. Ezt az álmot- persze teljesen más kontextusban- folytatta aztán a Deezer, majd pedig a TIDAL is.
A HD zenehallgatás ugyanakkor nem érte el a mainstream küszöböt, aminek több oka is van. Az egyik feltétlenül az, hogy egyre inkább mobil eszközökön hallgatunk zenét, amely mobil eszközök nem mondhatóak éppen a HD melegágyának. Másodsorban maguk a szolgáltatók sem feltétlenül támogatják az elterjedésüket azzal, ahogyan ezt a fajta elérési módot árazták, árazzák. Az amúgy is egyre inkább a specializálódás és az olcsóbb árazás felé tolódó piacon, a havi 10 dolláros ár másfél, kétszereséért kínált HD streaming szolgáltatások igazi prémiumnak számítanak.
Azzal tehát semmiképpen sem magyarázható a piacvezető Spotify lépése, hogy ezzel szeretne újabb tömegeket magához édesgetni. Azzal sokkal inkább, hogy a kiadók nyomására mindenképpen csökkentendő ingyenes szolgáltatási rész és a természetesen megmaradó prémium rész felett képezzenek egy szuper prémium szegmenst is.
Ez pedig nem kevesebből állhat majd, mint a már most megszokott prémium funkciókból- reklámmentesség, offline zenehallgatás- valamint olyan plusz funkciókból, mint a HD streaming vagy éppen a koncertjegyvásárlási lehetőség.Az éra pedig valahol 15 és 20 dollár között mozog majd, és a mér meglevő előfizetésekhez is opcionálisan aktiválható lesz.
Kész tényekről egyelőre kár lenne beszélni, hiszen a svéd cég egyelőre nem tesz többet, mint hogy teszteli, milyen pontokon, mennyien veszik igénybe a HD szolgáltatást. A Spotify tehát biztosan nem változik majd HD streaming szolgáltatóvá, biztosan nem ez lesz az a funkció, amelynek segítségével maga mögött szeretné tartani az Apple Music-ot, viszont biztosan olyan funkció lesz, amellyel az eddig ezért a Spotify-t mellőző audiofileket majd magához próbálja csábítani, akár más szolgáltatóktól is…