A Microsoft több alkalommal próbálkozott megvetni a lábát a zeneiparban, de ha őszinték akarunk lenni, ez igazán sosem sikerült. Nagyon hamar megjelentek, mint digitális zenei szolgáltató, hogy aztán csúfos kudarcot valljanak, többször is. Ha van cég, amely neve sokszor előkerül a digitális zeneterjesztés helyzetéről szóló beszélgetések, elemzések során, az a Microsoft.
És persze a Microsoft név kapcsán legtöbbször nem sikerek, hanem a DRM és a DRM alapú, a zenefogyasztást elképesztő módon korlátozó infrastruktúra jut szinte mindenkinek az eszébe. Persze maga a redmondi cég is próbálkozott zeneáruházakkal, többel is, de ma már mind az MSN Music, mind a Urge Music store a múlt homályába vész. Legújabb kísérletük a három éve indított XBOX Music sem nagyon tudott meghatározó szereplővé válni a roppant telített és sokszereplős streaming piacon.Ennek jele volt amikor tavaly decemberben a Microsoft megszüntette az ingyenes, hirdetésekkel megszakított verziót, így mindenki, aki ki szerette volna próbálni, elő kellett fizessen…
A Groove Music -ká átkeresztelt Xbox Music sem hozta el ugyanakkor a várva várt áttörést, így a redmondi cég lépéskényserbe került. Vagy újabb irdatlan összegek befektetésével megpróbálja mégegyszer ( utoljára?) utolérni azokat, vagy szembenéz a sikertelenséggel.
Az utóbbihoz van sokkal közelebb az, ami végül történt: a Microsoft beismerve saját sikertelenségét valaki olyanhoz fordult, aki ezen a téren bizonyította sikeres. Ez pedig nem más, mint a streaming piac vezetője, a Spotify. A Microsoft bejelentése alapján október elsejétől már nem lehet újonnan előfizetni a Groove Music-ra , az év végén pedig teljesen leállítják a szolgáltatást.
A Microsoft mindezzel együtt bejelentette, hogy a Spotify-t ajánlja jelenlegi előfizetőinek, akik egyben egy eszközt is kapnak majd arra, hogy tartalmaikat átmentsék a svéd cég szolgáltatásába.
Hogy meglepetésnek mondható-e, hogy a Spotify-ra esett a Redmondiak választása? Nem igazán. A Spotify és a Microsoft ugyanis az XBOX kapcsán már korábban is gyümölcsöző együttműködést folytatott. A Spotify vezeti a streaming piacot, így elve nem nagyon lett volna ok más partner után nézni. Pláne, hogy a listán második egy Apple nevű cég…
A lépéssel minden valószínűség szerint végleg véget ér a Microsoft és a digitális zene hosszú, de felemás kapcsolata. Ami nem is feltétlenül baj, lehet, mindenkinek jobb és szerencsésebb, ha a Redmondi cég arra fókuszál, amiben valóban erős és innovatív.