A Soundcloud példája annyira friss, hogy itt lebeghet mindannyiunk szeme előtt, rossz példaként. Az alapvetően sikeres berlini cég a streaming szolgáltatóvá válás álmát kergetve majdnem csődbe ment, hogy aztán csak egy tulajdonos váltás mentse meg attól, hogy ez be is következzen. Úgy tűnik mégis, hogy a berlini cég (rossz) példája nem igazán volt elrettentő erejű.
A londoni székhelyű Mixcloud ugyanis megkötötte első major kiadói szerződését, a Warner Music-kal, ami bevallottan csupán asz első lépés egy komplett(ebb) on-demand szolgáltatás kialakításához vezető úton.
Itt a Soundcloud régóta várt streaming szolgáltatása
2013 végén a Soundcloud egy álom megválósítását tűzte ki célul maga elé, annak ellenére, hogy már akkor is roppant sikeres zenei szolgáltatás volt. A Soundcloud eltökélt volt abban, hogy streaming cég legyen belőle, olyan streaming cég, ahol egyszerre találhatóak meg az...
A Mixcloud jelenleg a interaktív rádiókra vonatkozó licenszek alapján működik, ami azonban sok olyan korlátozást tartalmaz, amely hátráltatja a szolgáltatás működését. A kiadókkal való közvetlen szerződés tehát nem elsősorban azért szükséges, mert a Mixcloud klasszikus streaming szolgáltatás indítana, hanem sokkal inkább ahhoz, hogy fontos funkciókat implementálhasson a szolgáltatásba.
Soundcloud más Londonból A Mixcloudot Cambridge-i egyetemei diákok alapították 2008-ban, tulajdonképpen mint egyetemi rádiót, ahol a mixtape rajongók oszthatták meg egymással kedven válogatásaikat. Működési modelljét tekintve a szolgáltatás kisértetiesen hasonlít berlini testcégére, a Soundcloudra. magukat a tartalmak a felhasználók töltik el, akik az esetek jelentős részében DJ-k, a feltöltött zenék pedig hosszabb mixek. Üzleti modelljét tekintve pedig alapvetően hirdetésekből próbál megélni, de a közelmúltban különböző prémium funkciókat is bevezetett.
A Mixcloud az elmúlt 10 évben mesze nem olyan látványosan és meredeken növekedett, mint a Soundcloud, ennek megfelelően felhasználószámában is elmaradt berlini párjától. A Mixcloudnak jelenleg 17 millió felhasználója van ,zenei adatbázisa ellenben óriási, 12 millió(!!) mix érhető el a szolgáltatás berkein belül. |
A Mixcloud célja semmiképpen sem egy a Spotify-hoz hasonló 10 dolláros előfizetési díjért hatalmas zenei adatbázishoz való hozzáférést nyújtó szolgáltatás. Minden jel szerint a Londoni cég szeretné megtartani fő fókuszát, azaz a DJ mixek és a podcastok forrása szeretne maradni.
Nagy kérdés, hogy ezért valóban megéri-e a méregdrága kiadói megállapodásokat megkötni, amelyek kifizetése mellett kérdéses, hogy a Mixcloud képes lesz-e megőrizni függetlenségét.