Amikor zeneipari szereplőkről beszélünk ,írunk általában és alapvetően olyan cégekről esik szó, amelyek platformot és esetleg hardvert, vagy platformot és hardvert együtt biztosítanak. Közös jellemzője, a streaming piaci szereplőknek, hogy eddig, alapvetően a mobil eszközökre és mobil zenehallgatásra fókuszáltak.
Mindez akkor kezdett el megváltozni, amikor szép sorban, az összes, amúgy a streaming piacon is érdekeltséggel bíró óriáscég- az Apple, az Amazon és a Google- elkezdett az Iot az intelligens otthonok és ennek részeként a home entertainment területek felé (is) elmozdulni.
Így ma már, amikor streaming piacról beszélünk, akkor messze nem csupán a streaming szolgáltatókat értjük, érhetjük alatta, hanem azokat a cégeket is, amelyek a streaming szolgáltatásokhoz kapcsolódó hardver megoldásokat ( is) nyújtják.
És amennyiben elfogadjuk ezt a megközelítést, úgy az Ikea és a Sonos bejelentése alapján, az Ikea is zeneipari szereplőnek számíthat majd hamarosan. A két cég ugyanis az Ikea oldalán és révén jelentette be, hogy a jövőben együttműködik annak érdekében, hogy előremutató otthoni zenehallgatási megoldásokkal lépjenek piacra. Egyelőre sokkal többet a konkrét megoldásokról nem árultak el, csak annyit, hogy az első bútorok (?) majd valamikor 2019-ben lesznek elérhetőek és megvásárolhatóak a nagyközönség által.
Intelligens zenedoboz A SONOS-t 2002-ben alapította John MacFarlane, Craig Shelburne, Tom Cullen and Trung Mai, valamint MacFarlane, azzal a céllal, hogy vezeték nélküli audio berendezéseket hozzanak létre. Az első termék 2004-ben vált valóságág, és a Digital Music System néven debütált a CES-en és aratott zajos sikert! A sikert követően a cég hamarosan egy erőstő családdal egészítette ki a Digital Music System-et, hogy aztán a 2010-es évek elejétől kezdve fokozatosan integrálja az egyre erősödő digitális szolgáltatásokat.2012-ben az Amazon felhő alapú szolgáltatásának támogatásával indult a sorozat, hogy aztán folytatódjon a Deezer-el , később pedig az Apple Music-kal és az Amazon streaming szolgáltatásával. Közben persze a termékfejlesztés sem állt meg, sőt a megváltozott világ és környezet igényeihez alkalmazkodva a lokális minél jobb minőségű zenelejátszástól egyre inkább a a streaming szolgáltatásokkal valamint intelligens hang alapú asszisztensekkel való integrációra kezdte el helyezni a hangsúlyt. |
Az együttműködés annyiban meglepő, hogy amíg az IKEA alapvetően egy tömegterméknek számít, annak megfelelő árazással, addig a SONOS sokkal inkább mondható prémium, már-már high-end terméknek.
A nyilatkozat hivatalosan „zenei és hangzásvilágbeli” témákat említ. Ami azért érdekes, mert a Sonos-ról alapvetően, mint hardvergyártóról szokás említést tenni, de azért a cég ma már ennél több., elsősorban az Amazon Alexa integrációjának köszönhetően. Azáltal ugyanis, hogy a SONOS rendszerei képesek kommunikálni az Amazon intelligens asszisztensével, az egyszerű, minőségi zenét szolgáltató bútoroknál jóval komolyabb megoldások is elképzelhetőek, mint az audio integráció a háztartási eszközökkel, biztonságtechnikai eszközökkel.
Ugyan prémium brand, de a SONOS ,mint partner azért is lehet érdekes az ezen a téren lehetőségeket kereső IKEA számára , mivel a legfontosabb zenei szolgáltatásokkal illetve intelligens asszisztensekkel már most is együtt tud működni, így ezzel nem kell majd az IKEA-nak bajlódnia. A SONIS pedig ezáltal bebocsátást nyerhet az IKES éves szinten 780 millió vásárlójához...