2018-ban az év fő eseménye a Spotify számára cég tőzsdére lépése lesz majd. A tőzsdére lépés, illetve a tőzsdei szereplés szempontjából az egyik kulcs tényező minden valószínűség szerint a Spotify fizető ,azaz prémium ügyfélszámának alakulása lehet majd.
A tavalyi év tavaszán érte el a svéd cég a mérföldkőnek számító 50 millió fizető ügyfelet, hogy aztán alig 10 hónap alatt újabb 20 millióval növelve azt elérje a 70 milliós számot.
50 millió fizető felhasználója ellenére bajban lehet a Spotify
Tavaly szeptemberben érte el a Spotify a 40 millió előfizetőt, hogy aztán alig 2 hónappal ezt követően az Apple Music jelentette be, hogy feleannyi, azaz 20 millió felhasználója van. S hogy mindez miért fontos? Azért, mert a streaming piac lényegében kettészakadt, a vezető pozícióért...
Az, hogy ezt a Spotiy megtette 2017 végéig azt jelzi, hogy a növekedési üteme ( egyelőre) pontosan megegyezik azzal ,ami előrejelezhető, és nem is nagyon mutatja a kifulladás jeleit. Mindez jó hír Daniel Ek, és felettébb rossz hír az Apple számára, hiszen azt jelenti, az Apple nem nagyon tud közelebb kerülni svéd vetélytársához.