A TIDAL ugyan a streaming piacon versenyez, de hagyományos streaming szolgáltatásnak nehezen lenne nevezhető. És a legérdekesebb, hogy alapvetően maga a TIDAL sem szeretne olyan lenni, mint a Spotify vagy az Apple.
A TIDAL egyszerre streaming, videó és HD streaming szolgáltatás, amely ráadásul masszívan épít a tulajdonos jay-z zenész baráti körének exkluzív tartalmaira. Mindez olyannyira igaz, hogy a TIDAL-al kapcsolatos híreket lényegében két csoportra lehet osztani. Egyik csoportjuk a cég megszűnéséről, kifizetetlen számlákról, vagy esetleges akvizícióról szól. Másik- alapvetően amúgy kisebb- része pedig arról, hogy az exkluzív tartalom segítségével milyen sikereket árt el a szolgáltatás.
Ezúttal, ismételten ez utóbbin van a sor, köszönhetően Jay-Z és neje, Beyoncé június második felében meglepetésszerűen megjelentetett albumának. A június 16-án megjelent album ugyanis közel 10 napig exkluzívan, csak Jay-Z házi streaming szolgáltatásában, a TIDAL-ban volt elérhető.
A hatás pedig azonnal érzékelhető volt! Az addig finoman fogalmazva sem túl dicsőségesen szereplő alkalmazás ( amely az album megjelenését előzően az összesített listában az első 500 legnépszerűbb alkalmazás között sem volt megtalálható) hirtelen felugrott a 35. helyre , hogy aztán kicsit még tovább emelkedve 28.hellyel érje el a csúcsot. Amint látható a fenti ábrán is, ahogy az album elérthetővé vált a népszerű streaming szolgáltatások ( Apple Music, Spotify) előfizetői számára is, úgy kezdett el csökkenni a TIDAL népszerűsége.
Mindez még plasztikusabban megfigyelhető, amennyiben csak a zenei alkalmazások adatait nézzük. ott ugyanis a TIDAL a 40. helyen serénykedett, hogy aztán az exkluzív tartalom hatására felugorjon előbb a harmadik, majd pedig a második helyre!
Annak az oka, hogy a TIDAL ilyen gyorsan és meredeken tudta növelni az alkalmazás letöltőinek számát és, hogy az exkluzív tartalmat ilyen hatékonyan tudta használni, alapvetően az az oka, hogy több más streaming szolgáltatáshoz hasonlóan a TIDAL is ajánl ingyenes próbahónapot. Azaz azok, akik még nem voltak TIDAL felhasználók és olthatatlan vágyat éreztek arra, hogy meghallgassák a Beyoncé házaspár új alvumét, ők ezt ingyen megtehették.
Az exkluzív tartalom tehát valóban működik a TIDAL számára, azonban az is plasztikusan kiderült, hogy abban a pillanatban, ahogy megszűnik az exkluzivitás, úgy a varázserő csökken, a felhasználók pedig visszatérnek a megszokott, jól bevált streaming szolgáltatóikhoz.
A sikerhez tehát arra lenne szükség, hogy a TIDAL ismertsége, az exkluzív tartalmak nélkül is nagyobb legyen, illetve, hogy az exkluzív tartalmak segítségével megszerzett új felhasználókat magánál is tudja tartani. Az igazság pillanata tehát majd valamikor július második felében érkezhet el, amikor is kiderül, hogy az exkluzív tartalom segítésével behúzott új felhasználók közül hányan lesznek hajlandóak fizetni is a HD streaming szolgáltatásért kétszer-négyszer annyit, mint amennyibe a Spotify vagy az Apple Music kerül.