Free Music!

Régi fényében kezd csillogni a tőzsdén a legendás online rádió

2018. augusztus 31. - Pléh Dániel

Ugyan a Wall Street kapcsán napjainkban elsősorban a streaming piac vezető Spotify tőzsdei szerepléséről és a kínai  telekommunikációs óriás a Tencent valamint a Universal Music esetleges tőzsdére lépéstől hangosak. A zenei részvények iránti bizalom növekedése illetve az új menedzsment alatti pozitív változások ugyanakkor egyértelműen növelték a Pandora iránti bizalmat is. Ennek ( is) köszönhető, hogy alapjaiban változott meg  hangulat cég és a cég részvényei körül, miközben  a fundamentális történet nem, vagy csak kis mértékben változott meg az online rádió körül!

pandora_newlogo_1.jpg

Legutóbbi negyedéves jelentése során a cég vezetősége nem véletlenül- már az új fundamentumok  alapján értékelte a negyedévet,, melyet a befektetők is  úgy tűnik kezdenek értékelni…

Ugyanis a régi  elvek és metrikák alapján elemezve  kaliforniai on-demand rádió alapvetően ugyanolyan negyedévet zárt, mint a elmúlt pár alkalommal…Azt pedig tudjuk, akkor mindezt hogyan érétkelték a befektetők…

Bevételek

A június 30-val befejeződött második negyedévben a bevételek alig 2%-al növekedtek az előző év hasonló időszakához mérve, ha pedig féléves adatokat nézünk, úgy még alacsonyabb, a 2%-ot el sem érő növekedésről beszélhetünk.

Mindez  önmagában véve is rossz hír, hiszen lefordítva azt jelenti, hogy  minden jel szerint az egyetlen negyedév kivételével, immáron 2 éve- azaz nyolc negyedéve-  fennálló  aktív hallgatószám csökkenés már a bevételekben, illetve azok növekedésében is érezteti hatását.

Mindez azonban csak részben igaz, ennél ugyanis komplexebb folyamatok zajlanak a háttérben!

pandora_revsplit_2017-18.jpg

Amint az látható ugyanis, a Pandora bevételi struktúrájában  fundamentálisan átalakulás zajlott az elmúlt 12 hónapban. Ugyanis amíg a hirdetési bevételek nem hogy nem nőttek, hanem kis mértékben csökkentek, addig a Pandora streaming szolgáltatásból származó előfizetési bevételek  lényegében megduplázódtak !

Mindez azt is jelenti, hogy a jegyértékesítési bevételek  eltűnésével, az egy évvel ezelőtti  bevételi megoszlás mára erősen átalakult. A hirdetési bevételek súlya csökkent, jelentősen megugrott viszont az előfizetési bevételeké, amelyek közel az egyharmadát teszik ki immár a teljes bevételnek!

Ügyfélszám

Folytatódott az elmúlt két évben megismert trend, azaz egyre kevesebben használják aktívan a Pandora szolgáltatását, amely így  a második negyedévben már 71 millió közelébe csökkent.

pandora_listeners_2018q2.jpg

Ha mindenképpen  jó hírt keresnek a Pandora befektetők, akkor egyértelműen a prémium előfizetők számába  kapaszkodhatnak, amely immáron elérte a 6 milliót!

Üzleti eredmény

pandora_result_2018q2.jpgAz alól a trend alól „természetesen” a Pandora sem jelent kivételt, mely szerint a streaming szolgáltatások veszteségesek, igazából ehhez már a befektetők is kezdenek hozzászokni.

Amire a hangsúly áthelyeződött ,az inkább a trend, azaz, hogy a költségek növekedése illetve bevételhez viszonyított aránya csökken-e? Ha ezt vesszük alapul, akkor örülhettek a befejtetők, hiszen az előző év hasonló időszakához mérten jelentősen, közel 65%-al csökkent a kaliforniai cég vesztesége. ( 95 millió vs 246 mlilió) és fél éves szinten is közel a felére zsugorodott a veszteség az előző évhez képest.

 

 

A kép tehát vegyes, a befektetők  azonban mégis  bíznak a kaliforniai cég részvényeiben ami az elmúlt évek tapasztalata alapján több ,mint meglepő!

pandora_stock_20180901.jpg

1. Egyik oka, hogy a negyedéves eredmények – amelyek amúgy több soron meghaladták a befektetői várakozásokat eleve- értékelése során a cég menedzsmentje pozitív jövőképet vázolt fel, megemelve az eddigi várakozásaikat!

 2. A cég az Adswizz akvizíciójának köszönhetően immár majd programmatic, az az automatikus hirdetésértékesítésre is képes lesz. Ez önmagában még nem lenne pozitív, az árfolyamot magával rántó hír, azonban az, hogy a Google is audio hirdetések értékesítést tervezi, és ez akár a Pandora-n is történhet ,már az sokkal inkább.

3. Ugyan a menedzsment megerősítette, hogy a jövőben is a hirdetés alapú streaming szolgáltatásra koncentrálnak, de azt is egyértelművé tették, hogy a Pandora a jövőben aktívan keresi majd a partnerségi lehetőségeket prémium szolgáltatásának értékesítésére.

 

Egész biztosan  meghatározó szerepe van az optimizmusban  annak, hogy az Emarketer nemrég publikált elemzése alapján a Pandora még 2-3 évig szinte bizonyosan a legjelentősebb zenei szolgáltató maradhat az USA zenei piacain. Ez pedig azt jelenti, jelentheti, hogy a  hirdetési üzletég illetve a felhasználók prémium  elérés felé terelése akár hosszabb távon is működhet a kaliforniai cég számára.

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr3014179003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása