Még fél év sem telt el azóta, hogy arról írtunk, hogy a Spotify ingyenes felületének markáns átalakítását jelentette be. A célt Daniel Ek deklarálta is: az ingyenes szolgáltatási részt használók a prémium részhez leginkább hasonló élményt kapják, persze korlátozásokkal.
Alig 5 hónappal később, a svéd cég ismételten hozzányúlt felhasználói felületeihez, most azonban pontosan a másik csoportot, azaz előfizetőket célozzák a változtatásokkal!
A legfontosabb és legszembetűnőbb változás, hogy az eddig 5 navigációs pont - Home, Böngészés, Keresés, Rádió és Gyűjteményem- helyett a jövőben csak 3- Home, Keresés, Gyűjteményem- segíti majd a mobil app-ban a navigációt.
Ahhoz persze, hogy minden ne kevesebb, hanem ugyanannyi, vagy akár nagyobb funkcionalitást is jelentsen, át kellett alaktani az egyes menüpontok működését is! Ennek megfelelően a személyre szabott ajánlatok már az alkalmazás nyitó képernyőjén megjelennek majd, míg az új tartalmak felfedezését, megkeresését teljesen a keresés alá integrálták. Ez egyben azt is jelenti, hogy a jövőben, amikor a keresőt használjuk a kereső mező alatt mindig megjelennek majd az általunk legjobban kedvelt és hallgatott zenei stílusok, és mindez időről időre, belépésről, belépésre változhat majd. A böngészés rész- ahol korábban a személyre szabott újdonságokat, ajánlatokat találhattuk meg, ugyancsak a kereső alatt lesz megtalálható.
A mesterterv A Spotify rádiós tervei már ez év januárjában kiszivárogtak, amikor Ausztráliában kezdte el tesztelni a svéd cég lényegében pontosan ugyanazt a megoldást, amivel most globálisan megjelent. Amennyiben ezt az útvonalat vesszük alapul, akkor kijelenthető, a rádiós területen való fejlesztéseknek messze nincs még vége. Szűk fél évvel ugyanis az újfajta rádió szolgáltatás megközelítés tesztelése után, a nyár végén ugyancsak Ausztráliában a svéd cég azt tesztelte, milyen hatással van a hirdetésekre, amennyiben azokat a Spotify használók megállíthatják, átnyomhatják. Az Active Media névre hallgató megoldás ugyan első hallásra nem éppen hirdető párti, de ha jobban belegondolunk, az a hirdetőknek sem érdeke, hogy az audio vagy videó hirdetéseik érdektelen legyenek. Arra pedig kiváló eszköz és tesztlehetőség a Spotify által tesztelt megoldás, hogy megmutassa, mely hirdetések, hirdetés variációk azok, amelyek igazán felkeltik az érdeklődést, illetve, hogy hosszabb távon az egyes Spotify felhasználók számára a lehető leginkább személyre szabottabb hirdetési élményt nyújthassa. Márpedig az ingyenes Spotify , bevallottan a svéd cég egyik kulcs fókusz területe lesz az elkövetkezendő időszakban, a Spotify egyik fő célja ugyanis az, hogy jelentősen növelje hirdetési bevételeit és ezáltal az ingyenes használható szolgáltatási láb pénzügyi mutatóit is javítsa |
Talán az egész megújulás legfontosabb eleme, hogy alapjaiban változik meg a Spotify által kínált rádió funkcionalitás! A rádió létrehozás pofonegyszerű és gyors lesz: egy adott előadó nevét beírva, a találati oldalon egyből lehetőségünk lesz az adott előadó tartalmain alapuló rádiót indítani! Ami tulajdonképpen nem is rádió lesz, hanem egy végtelenített lejátszási lista, amely viszont klasszikus rádió hallgatási élményt nyújt majd, azaz szemben az ezen a területen mérvadónak számító Pandora-val , nem lesz arra sem szükség, hogy az egyes dalokat értékeljük, a rádió tartalmainak finomítása érdekében. (persze jogosan merülhet fel ezek után az a kérdés, hogy a kevésbé tetsző dalokat akkor hogyan fogja kiszűrni számunkra a Spotify?)
Ugyan a bejelentésében erre nem tért ki a svéd cég, de nem lehet nem észrevenni az összefüggést a piaci fejlemények és a Spotify lépése között, elsősorban a világ legnagyobb zenei piacán Egyesült Államok streaming szolgáltatói piacán történteket! A Piacvezető Pandora akvizíciója, az Apple Music előretörése tetszik- nem tetszik lépéskényszerbe hozta a Spotify-t. Annak érdekében, hogy piacvezető maradjon, válaszolnia kellett, az alapvetően a rádió funkcionalitás és exkluzív tartalmak felől érkező kihívásra. Hogy sikerült-e arra majd valamikor jövő év elején kaphatunk majd választ…