A Soundcloud elmúlt 3 évét két részre lehet osztani. 2016-ban egy (hibás) álmot kergetve a Soundcloud valami olyasmi szeretett volna lenni, ami túl drága és nem is biztos, hogy beleillik abba, amit addig csinált és( amiben addig erős volt) A vesszőfutás odáig súlyosbodott, hogy 2017 tavaszán abszolút reális lehetőség volt, hogy közel 150 millió felhasználóval a zsebeiben csődöt kelljen jelentsen. 2017 augusztusában végül a Soundcloud az utolsó pillanatban, de végül megmenekült attól a szégyentől, hogy közel 150 millió felhasználóval a zsebeiben csődöt kelljen jelentsen.Ettől a berlini cég végül megmenekült, köszönhetően a korábbi VIMEO CEO és tapasztalt szórakoztatóipari szakembernek számító Kerry Trainor és az általa összekovácsolt befektetői csoportnak.
Az új menedzsmenttel pedig a Soundcloud visszatért az eredeti koncepciójához, azaz Soundcloud az audio Youtube-ja narratívára hajazó megközelítésre és ahhoz, hogy a berlini cég célja az előadók számára olyan plusz eszközöket adni, ( hallgatói információk és analitika, extra tárhely) amely miatt azok számára megéri évi 70-100 dollárt fizetni.
Ebbe az irányba tett a Soundcloud hatalmas lépést az elmúlt hónapokban, három együttműködés bejelentésével! A sor azonban folytatódott!
Februárban azt írtuk, hogy „ahhoz, hogy a hogy a DJ-ék számára a Soundcloud legyen a nagybetűs zenei platform, tulajdonképpen ehhez már nem kéne más „csak” a feltöltött mixek értékesíthetőségének megteremtése. Ez persze nem egyszerű feladat, de ebbe a irányba is tett egy fontos és nagy lépést a berlini cég! ” A fontos lépést azóta egy óriási lépés követte, így tulajdonképpen a berlini cég megvalósított fenti ígéretét!
A berlini cég ugyanis jelenlegi előadói programját kiegészítette egy újabb elemmel: Mostantól a programban részt vevő előadók tartalmai más streaming szolgáltatásokban is megjelenhetnek majd!
Ez nem kevesebbet jelent, minthogy a Soundcloudra feltöltött zenék megjelenhetnek párhuzamosan ezzel a Amazon Music, az Apple Music, a Deezer, az Instagram, a Spotify, és a YouTube Music berkein belül, aza lényegében minden fontos streaming szolgáltatásban!
Ráadásul mindenezért a Soundcloud egyetlen eurócentet sem kér, azaz a összes bevétel, amely a fent említett szolgáltatásokon való lejátszásokból adódik, közvetlenül és csorbítatlanul az előadóknál landol, majd!
A berlini cég sokat és komolyan dolgozott nem csupán az üzleti modellen, hanem a felhasználói élményen is. A SoundCloud Premier névre hallgató szolgáltatás a mostani publikus béta előtt hónapokon keresztül volt tesztelés alatt, olyan Grammy jelölt vagy éppen fesztivál húzónévnek számító előadók, mint Leaf, mobilegirl, Jevon and Thutmos által.
A SoundCloud Premier két szempontból is kulcs fontosságú lépés a Soundcloud részéről. Egyrészt abban, hogy az underground előadók számára a Soundcloud legyen az első és elsődleges zenei elosztóközpont. Másodsorban pedig abban, hogy a Soundcloud hatalmas—közel 20 millió főt számláló feltöltő bázisa számára a berlini cég prémium megoldásai sokkal nagyobb értéket képviseljenek!