Amikor egy bő hónappal ezelőtt a Spotify bejelentette két podcast szolgáltató akvizícióját, már akkor is utalt arra a svéd cég vezetése, hogy ezzel az akvizíciók sorának messze nem biztos, hogy vége szakad.
Mindez- nem meglepő módon- így is történt, a svéd cég ugyanis újabb podcast témájú akvizíciót jelentett be. Ezúttal nem platformot, hanem konkrét podcast tartom előállítócéget vásároltak. A mostani akvizíció alanya, a Parcast leginkbb fikciós és történelmi tartalmakban erős, ami azért fontos, mert ezek számítanak az egyik legnépszerűbb podcast tematikának.
CSI Podcast series LA A felettébb fiatal, 2016-ban, azaz alig 3 éve Los Angelesben alakult Parcast tematikus, meghatározott témákra fókuszáló podcastokat gyárt. összesen jelenleg 18 futó sorozatuk van, mindemellett további 20 indítását tervezik az idei évben. Legnépszerűbb podcast sorozatai a Unsolved Murders: True Crime Stories ,Crimes of Passion Serial Killers (No. 151) valamint a Survival mind-ind at op 200 legnépszerűbb podcast között találhatóak. |
A Parcast függetlensége jó eséllyel az akvizíció ellenére megmarad majd, a Spotify ugyanis operációs modellt tekintve a Disney példáját tervezi követni a megvásárolt tartalom kreátorok esetében. (A Disney a Marvel vagy a Pixar esetében meghagyta azok függetlenségét, azonban az általuk gyártott tartalmak Disney tulajdonba kerültek)
Podcast nagyhatalom lenne a Spotify
A streaming szolgáltatások számára a növekedés létkérdés , több okból is. Egyrészt annak érdekében, hogy minél több ügyfelük és az ebből adódó méretgazdaságosság révén pénzügyi eredményük javuljon. Másodsorban pedig azért, hogy olyan tartalomtípusokat- videó, saját gyártású tartalmak- vezessen be, amelyeknek a tartalomköltségeik érdemben és jelentősen alacsonyabbak, mint az audio tartalmaké.
A sor pedig minden bizonnyal még ezzel sem ér véget, hiszen a svéd cég menedzsmentje 500 millió dollárt tervez csak idén elkölteni podcast tartalmak és szolgáltatók vásárlására. A cél nem változott.. a svéd cég minden kétséget kizáróan szeretne meghatározó szereplő lenni a podcastok piacán. Sőt. nem is egyszerűen meghatározó szereplő szeretne lenni, hanem a Spotify szeretne lenni A LELŐHELYE a podcast tartalmaknak.