Ha azt a nagyon egyszerű- és egyre kevésbé igaz- tételt vesszük, hogy amennyiben egy globális piac legnagyobb szereplője jó állapotban van ,akkor a piaccal nem lehet nagy baj, akkor a világ zenei piacai fellélegezhetnek, lélegezhetnének.
Arra ugyanis amit a világ legnagyobb zenei piaca, az Egyesült Államok zenei piac „művel” lassan elfogynak a jelzők! Az elmúlt években a világ legnagyobb zenei piacán, az Egyesült Államokban olyan mértékben növekedtek a streaming szolgáltatások, hogy csak az volt a kérdés, mikor kezd majd el az az eszement növekedés kifulladni. Egyelőre erre még mindig várni kell!
Az RIAA adatai szerit az első félévben 5.39 milliárd dollárt tettek ki a tengerentúli zeneipari bevételek, ami 18%-al magasabb, mint 2018 hasonló időszakában!
A növekedés motorja könnyen és gyorsan megtalálható: továbbra is a streaming szolgáltatások azok, amelyek a növekedés motorját jelentik. Az első félévben az Apple Music, Spotify jellegű szolgáltatásokból közel három milliárd dollárnyi bevétel folyt be, ami 30%-al magasabb, mint a tavalyi első félév során.
Azok után, hogy nem rég arról írtunk, hogy az Amazon zenei szolgáltatásai immáron a piacvezető duót veszélyeztetik, nem okozhat túl nagy meglepetést senkinek, hogy a tengerentúli zeneipar legjobban növekvő szegmensét, ezek az ún. korlátozott streaming szolgáltatások jelentették, 39%-os növekedést produkálva!
Az összes streaming szolgáltatás bevételei elérték a 4.3 milliárd dollárt, azaz a teljes zeneipari bevételek közel 70%-át a streaming szegmens adja egyedül. A streaming szolgáltatások növekedése természetesen együtt jár azzal, hogy 2019 első félé évében immár 61 millió amerikai fizetett értük.
A többi zeneipari szegmensben ahogy mondani szokás, minden változatlan. Az a lá carte letöltések tovább csökkennek és 15 évvel az iTunes zeneáruház indulása után, még leírni is szörnyű, hogy a letöltések a streaming piac alig több, mint egy tizedét teszik ki napjaikban!
Az előző negyedévben pesszimistán, azt írtuk, a növekedés motorját adó streaming szolgáltatások növekedési üteme ugyanis masszívan lassul, évről évre. Akkor ,amikor pedig ez az üteme nulla közelébe ( vagy akár csak 5% alá) lassul, komoly bajba kerülhet a tengerentúli zeneipar ismét! Ezt most nem látni, hogy belátható időn-2-3 negyedéven belül- megtörténne. Sőt, a növekedés üteme brutálisan felgyorsult, a harmadik illetve a negyedik negyedév a legerősebb negyedév a zeneiparban ( is) így szinte biztosan kijelenthető, hogy 2019-ben a tengerentúli zeneipari bevételek meghaladják majd a 10 milliárd(!!) dollárt. Utoljára erre 2007-ben, az iTunes sikereinek csúcsán volt példa. Ami talán még ennél is kellemesebben hangzik a tengerentúli zeneipari és kiadói szakemberek számára az az, hogy ha és amennyiben fenn tud maradni a jelenlegi egészen brutális növekedési ütem, úgy 2020-ban havonta 1 milliárd dollár lehet majd a tengerentúli zeneipart bevétele! Pesszimizmus félretéve: halkan kérdezzük: vajon meddig?