Furcsa és mint azt a későbbiek alapján majd látni fogjuk hibás megközelítés, de ettől még igaz, hogy napjainkban a streaming ipart kétszereplős piacnak- az Apple üldözi a Spotify-t- tekintik, nagyon sokan. Ezt a paradigmát egyre több irányból lehet cáfolni és cáfolja maga a piac is.
Az egyik irány minden kétséget kizáróan az Amazon! Az ( anno) e-commerce óriásként számon tartott cég az elmúlt években, az Amazon Prime bázisát kihasználva az egyik legmeredekebben növekvő streaming portfolió lett!
A Financal times által megszerzett és megszellőztetett információk alapján- ahogyan azt az emarketer meg is jósolta- az idei év nyertese az Amazon Music.A streaming piac két vezetője, az Apple és a Spotify 25% körüli növekedésével szemben az Amazon zenei szolgáltatásai 70% feletti növekedés produkáltak 2018 és 2019 között.
Hiába van a teljes előfizetőszámot nézve ( egyelőre még) messze elmaradva a piacvezető kettőstől Jeff Bezzos giga cége, a növekedési üteme alapján záros határidőn belül érdemi veszélyt jelenthet a svéd-amerikai piacvezető duóra.
HD streaming az Amazontól is Az amit anno a TIDAL prémium szolgáltatásként vezetett be a piacra napjainkra tulajdonképpen átlagos, kiegészítő elem a meghatározó mainstream streaming szolgáltatások esetében. és bár ugyan az Amazonnak igazán nem is célja, hogy mainstream streaming szolgáltatás legyen, a régóta piacon terjengő pletykáknak megfelelően azonban piacra lépett saját HD streaming szolgáltatásával, egyelőre csak 3 fontos és nagy zenei piacon, az Egyesült Államokban, Nagy Britanniában és Japánban.
Az árazás sok tekintetben az iparági szabványt követi ugyanakkor: Amazon Prime tagok 13 dollárért, a nem Prime tagok 15 dollárért vehetik igénybe a HD streaming szolgáltatást. A már most is Amazon Music előfizetők számára 5 dollárba kerül a felfelé migráció, havonta. Annál, hogy az Amazon sokadikként belép a HD streaming piacra sokkal nagyobb jelentősége van annak ugyanakkor, hogy ezzel teljes lett az Amazon zenei szolgáltatásportfoliój spektruma. Az bizonyos feltételek mellett- vagy Alexa asszisztens megléte, vagy Amazon Prime előfizetés- ingyenesen igénybevehető, de nem tejes zenei élmény nyújtó szolgáltatásoktól, a teljes zenei élményt nyújtó szolgáltatások kedvezményes igénybevételi lehetőségén át, a prémium audio szolgáltatásokig, tulajdonképpen minden egyes fogyasztói igény és szegmens le fedett. |
Külön érdemes megfigyelni azt a tényt, amiről a zeneiparban már korábban is pletykáltak, de konkrét adatokkal csak a Midia Research és a Financial Times szolgált. Ezek alapján míg a vetélytárs streaming szolgáltatások az Apple, a Spotify vagy éppen a Youtube zenei videónak- néző illetve hallgató közönségének közel 60% -a 35 év alatti, addig az Amazon Prime zenei szolgáltatások esetén ez alig 40%.
De még ez is fokozható: míg a Spotify, Apple, Youtube hármas esetében az 55 évnél idősebb felhasználók elhanyagolható 5-8 %-t teszik csupán ki a teljes bázisnak, addig ez az Amazon esetében közel 20%!
Mindez azon felül, hogy magyarázatot adhat arra, hogy miért képes a többi szolgáltatótól függetlenül azoknál érdemben meredekebb ütemben növekedni, jelzi azt is, hogy a Seattle-i cég nem csak a múltban, hanem a jövőben is jó eséllyel vetélytársaihoz képest eltérő stratégiát alkalmaz majd. Ez kiegészülve azzal, hogy minden szegmens számára tud zenei szolgáltatási alternatívát nyújtani akar a streaming piac élére is repítheti őket.