A Spotify és az Apple küzdelme eljutott arra a szintre, amikor a két szerelő annyira külön szintet képvisel a piacon, ahol jelen vannak , hogy elég egymásra koncentrálniuk, másra igazából nem is kell. Ez egyrészt teremt olyan lehetőségeket, amelyeket például a Deezer is megpróbál most kiaknázni , másrészt pedig azt is magával hozza, hogy a két cég szinte csak egymásra figyel és gyakran- ha könnyű- egymást másolja.
A legfrissebb példája ez utóbbinak a saját zenei díjak odaítélése. A Spotify még novemberben jelentette be, hogy saját zenei díjat indít, amely tisztén a szolgáltatásban megvalósult adatok alapján oszt majd ki, azaz amely a Spotify-on belüli népszerűséget mutatja majd.
A svéd cég komoly díjátadót is szervez , amely március 20-án lesz, Mexico City-ben. Médiatámogatónak pedig a svéd cég meg nyerte a Warnermedia latin amerikai divízióját és a TNT Latin America-át, amely élőben sugározza majd az eseményt.
A helyszín abszolút nem véletlen. Mexico City a svéd cég legnagyobb városi piaca, megelőzve New Yorkot, Londont és Párizst is. De persze nem csak emiatt rendezi meg az első alkalommal kiírt showt Daniel Ek és csapata Mexikóban. Latin és Dél Amerika – több más piaccal együtt- azok közé tartozik, ahol a streaming szolgáltatások térhódítása tovább folytatódhat.

Az, hogy a streaming szolgáltatók saját zenei díjat kreáltak, végül is abszolút nem meglepő. A tradícionális zenei díjátadó a Grammy mellett már két évtized léteznek alternatív zenei díjátadók, mint például az MTV Music Awards, amekkora szeletet a streaming kihasít napjaink zenehallgatási idejéből, teljesen érthető és logikus, hogy a streaming szolgáltatók saját díjat szeretnének..a megvalósítás persze más kérdés..