A különböző közösségi oldalak- Facebook, Instagram, Snapchat- egyre inkább zene központú szolgáltatássá válnak és így indirekt de egyre inkább direkt módon is a streaming szolgáltatók vetélytársává is avanzsálnak, abszolút érthető is.
Ebből a szempontból érthető, hogy a streaming szolgáltatások is egyre inkább próbálnak közösségi szolgáltatások lenni. A svéd Spotify esetében különösen igaz ez, hiszen a svéd cég 2019-es éve sok minden mellett leginkább arról szólt, hogy hogyan legyen , lehet a Spotify több, mint streaming szolgáltató.
A Spotify már tavaly nyáron bejelentett egy Instagram-szerű funkciót,. A Storyline segítségével maguk az előadók lesznek képesek az audio tartalmaikhoz szöveges vagy éppen képi tartalmakat adni. Idén januárban aztán két újabb funkcióval próbál az influenszerek kedvében járni Daniel Ek cége.
A Stories funkció megengedi majd, hogy az influenszerek publikus lejátszási listáikhoz videókat adjanak.
Az első aki tesztelheti, publikusan a funkciót Summer Mckeen Youtube sztár, 2.33 millió YouTube, 2.1 millió Instagram 126 455 Spotify követővel. Mckeen “all time besties” néven hozott létre egy lejátszási listát és az abban szerepló dalokhoz fűzött videó kommentért és helyezte el őket a történetében.
Maga a funkció szinte teljesen ugyanúgy működik, mint az Instagram esetében , azaz a történetben el lehet helyezni különböző médiatartalmakat – ami az igazi Spotify specialitás- az persze az, hogy zenei tartalmakat is.
A svéd cég ugyanakkor- egyelőre- még csak teszt jelleggel vezette be a funkciót, azaz az összes a Spotify előadói programban résztvevő előadók számára nem elérhető. Másrészt viszont mind az ingyenes Spotify verziót, mind a prémium verziót használó felhasználók láthatják azt
Minden Spotify előadó számára elérhetővé tett ugyanakkor a svéd cég egy másik funkciót. Ez a Canvas névre hallgat és már régóta elérthető teszt verzióban. Segítségével az előadók interaktív tartalmakat- loop videókat- helyezhetnek el a számaik alá, ezzel növelve azok interaktitvását
A napokban aztán a Spotify újabb lépést tett, melynek értelmében azon előadók, akik már létrehoztak looping videó tartalmakat a Canvas-en belül, azt könnyedén megoszthatják majd az Instagramon!
A Spotify közösségi irányba való elmozdításának akarata egy látható, egyértelmű trend. Daniel Ek szeretné, hogyha a Spotify a zenei tartalom fogyasztás központja lenne. Legyen az közösségi tartalomhoz rendelt zene, vagy audio+video tartalom
. Fundamentálisan más kérdés, hogy mit szól mindhez a streaming szolgáltatás felhasználói tábora? Eddig, a visszhang okkal inkább negatív, mint pozitív! Ami közép és hosszú távon egyértelmű irányt jelöl ki a Spotify szára. Egy olyan egyértelmű irányt, ami nem biztos viszont, hogy a növekedésről szól majd…