Free Music!

Komoly zenei szereplő lehet a Snapchatből

2018. július 08. - Pléh Dániel

Az, hogy a digitális zenei szolgáltatások körében előbb vagy utóbb( de egyre inkább előbb) nem csak a ma már szabványosnak mondható streaming szolgáltatások, hanem egyre inkább a közösségi és a zenei szolgáltatások  ötvözetei kerülhetnek túlsúlyba, irtunk már, többször is.

snapkit.jpg

Abszolút nem véletlen, hogy az  üzenetküldési piacon  jelenlevő onnan induló vállalkozások. mit például a Snapchat, a La-la, vagy éppen a Lime- egyre erőteljesebben  kezdtek szórakoztatóipari funkciókat beépíteni üzenetküldő megoldásaikba. És persze az sem a véletlen műve, hogy a közösségi média  óriása, a Facebook  illetve a saját közösség építésén dolgozó Apple és a Spotify  is sietett  összepárosítani a streaming és az üzenetküldési funkciókat.

 

A zeneipar következő nagy harcterülete,a messaging

Jelen pillanatban a klasszikus streaming szolgáltatások robusztus növekedésének időszakát éljük éppen. Nem árt ugyanakkor megfeledkezni arról, hogy egy termék a legritkább esetben népszerű ugyanolyan mértékben életciklusa során. Elég, hogyha csak a legális zenei szolgáltatások sorát megnyitó a lá carte letöltésre, mint termékre gondolunk, amely közel 10 évnyi emelkedés és növekedés után pontosan az elmúlt 1-2 évben kezdett a CD-hez hasonló meredek esésbe.

A terjeszkedés és az egymás piacaira való belépés azonban itt nem állt, áll meg. A Snapchat- nyilván sok tekintetben kényszerből vezérelve- ugyanis óriás lépést tehet a zeneipar felé (is)! Az egyelőre, nem hivatalosan Snapkit néven futó projekt ugyanis nem kevesebb kínál majd a harmadik feles fejlesztőknek, minthogy a platform minden fontosabb elemét ( melyeket Kit-eknek  neveztek el)- azaz a Bitmoji,a Story,  a Login, valamint a Creative, -   egy alkalmazás interfészen keresztül  maguk is felhasználhatják.  Az elsőre ( és másodikra is) talán érthetetlennek hangzó megoldás, tulajdonképpen nem más, mint  Facebook által évekkel ezelőtt  bevezetett social login megoldás némiképp leporolt és újragondolt verziója.

Mindezen felül pedig, egy nagyon komoly és jelentős stratégia irányváltás a  dél-kaliforniai cég életben is! A Snapchat ugyanis hosszú éveken át abszolút kizárta  az életéből a harmadik feles fejlesztőket és a velük való együttműködés lehetőségét.

Ez fog alapjaiban módosulni a Snapkit  megjelenésével, hiszen a Snapkit lehetővé teszi majd, hogy Snapchat-es adatainkkal lépjünk be harmadik feles alkalmazásokba, anélkül, hogy ott is regisztrálnunk  kellene, miközben  az adatok elvesztésétől vagy kikerülésétől való félelem is kisebb, hiszen a Snapchat a Facebooktól eltérően jóval kevesebb adatot tárol ügyfeleiről.

Hogy hol kapcsolódik mindez a digitális zenéhez? Úgy, hogy az első csoport partner cég/szolgáltatás jó részt  digitális zenei szolgáltatásokból került ki!Nézzük is sorban, ki, mire használhatja majd a Snapchatet:

Bandsintown: snapchat_bandsintown.pngA koncertekre kilátogató regisztráltak  személyre szabható Snapchat történetekben  jelezhetik majd, hogy részt vettek az eseményen, mindez automatikusan, azaz a Snapchat app minden fontosabb információt beolvas majd a Bandsintown alkalmazásból és  le is generálja majd a Snapchat történetet.  

Eventbrite:  Az egyelőre még fejlesztés alatt álló integráció elkészültével és az alkalmazásban való megjelenésével az Eventbrite app tulajdonosok közvetlenül az Eventvbrite  alkalmazásba tudnak majd Snapchat  storykat elindítani és megnézni.

Pandora:  A legnagyobb név a zenei partnerek közül egyértelműen a kaliforniai on-demand rádió. Az együttműködés és a SnapKit-ben való részvételnek köszönhetően a Pandora hallgatók közvetlenül a Snapchatra tudják közvetlenül megosztani ( akár egy másik A Snapchat felhasználónak közvetlenül, vagy egy csoportnak vagy mindenkinek egy Snapchat story részeként) amit éppen hallgatnak vagy kedvelnek a rádió szolgáltatásban. A másik fél, aki a megosztást megkapja pedig magából a Snapchat audio kártyából elindítva meg is hallgathatja majd a küldött dalt, egy rövid hirdetés meghallgatása után.

 snapchat_pandora.png

A lépés a fent említett irányváltáson felül azért is igen fontos lépés, mert segíthet a Snapchatnek abban, hogy egyre több helyen, egyre inkább platformként jelenjen meg. persze a lépés azt is jelezheti, hogy hosszú távon, csak úgy, mint évekkel ezelőtt a Facebook, a Snapchat sem maga szeretne tartalom központ és tartalomszolgáltató lenni, az ezzel kapcsolatos költségeket meghagyná az ehhez értő szereplőknek, hanem sokkal inkább forgalom terelő szerepet szeretne betölteni.

 

Alapjaiban módosítja koncertnézési szokásainkat a Snapchat

A Snapchatről eddig elsősorban, mint a jövőben a zenei tartalomfogyasztásunkat is alapjaiban megváltoztató üzenetküldési piac egyik meghatározó szereplőjéről írtunk. A kaliforniai cég pontosan ezen konvergencia jegyében egyre nagyobb hangsúlyt fektet arra, hogy a tartalomszolgáltatók is meg tudjanak jelenni a platformon, ami így már messze nm csupán rövid életű üzentek küldésére alkalmas.

És ez azért akkor, amikor az üzenetküldés egyre fontosabb és egyre inkább  központi szerepet játszik a zenei tartalmak fogyasztásában és megosztásában, és ezáltal megismerésében, nem biztos, hogy hosszú távon is elegendő lesz…

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr314058800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása