Az, hogy a digitális zenei szolgáltatások körében előbb vagy utóbb( de egyre inkább előbb) nem csak a ma már szabványosnak mondható streaming szolgáltatások, hanem egyre inkább a közösségi és a zenei szolgáltatások ötvözetei kerülhetnek túlsúlyba, irtunk már, többször is.
Abszolút nem véletlen, hogy az üzenetküldési piacon jelenlevő onnan induló vállalkozások. mit például a Snapchat, a La-la, vagy éppen a Lime- egyre erőteljesebben kezdtek szórakoztatóipari funkciókat beépíteni üzenetküldő megoldásaikba. És persze az sem a véletlen műve, hogy a közösségi média óriása, a Facebook illetve a saját közösség építésén dolgozó Apple és a Spotify is sietett összepárosítani a streaming és az üzenetküldési funkciókat.
A zeneipar következő nagy harcterülete,a messaging
Jelen pillanatban a klasszikus streaming szolgáltatások robusztus növekedésének időszakát éljük éppen. Nem árt ugyanakkor megfeledkezni arról, hogy egy termék a legritkább esetben népszerű ugyanolyan mértékben életciklusa során. Elég, hogyha csak a legális zenei szolgáltatások sorát megnyitó a lá carte letöltésre, mint termékre gondolunk, amely közel 10 évnyi emelkedés és növekedés után pontosan az elmúlt 1-2 évben kezdett a CD-hez hasonló meredek esésbe.
A terjeszkedés és az egymás piacaira való belépés azonban itt nem állt, áll meg. A Snapchat- nyilván sok tekintetben kényszerből vezérelve- ugyanis óriás lépést tehet a zeneipar felé (is)! Az egyelőre, nem hivatalosan Snapkit néven futó projekt ugyanis nem kevesebb kínál majd a harmadik feles fejlesztőknek, minthogy a platform minden fontosabb elemét ( melyeket Kit-eknek neveztek el)- azaz a Bitmoji,a Story, a Login, valamint a Creative, - egy alkalmazás interfészen keresztül maguk is felhasználhatják. Az elsőre ( és másodikra is) talán érthetetlennek hangzó megoldás, tulajdonképpen nem más, mint Facebook által évekkel ezelőtt bevezetett social login megoldás némiképp leporolt és újragondolt verziója.
Mindezen felül pedig, egy nagyon komoly és jelentős stratégia irányváltás a dél-kaliforniai cég életben is! A Snapchat ugyanis hosszú éveken át abszolút kizárta az életéből a harmadik feles fejlesztőket és a velük való együttműködés lehetőségét.
Ez fog alapjaiban módosulni a Snapkit megjelenésével, hiszen a Snapkit lehetővé teszi majd, hogy Snapchat-es adatainkkal lépjünk be harmadik feles alkalmazásokba, anélkül, hogy ott is regisztrálnunk kellene, miközben az adatok elvesztésétől vagy kikerülésétől való félelem is kisebb, hiszen a Snapchat a Facebooktól eltérően jóval kevesebb adatot tárol ügyfeleiről.
Hogy hol kapcsolódik mindez a digitális zenéhez? Úgy, hogy az első csoport partner cég/szolgáltatás jó részt digitális zenei szolgáltatásokból került ki!Nézzük is sorban, ki, mire használhatja majd a Snapchatet:
Bandsintown: A koncertekre kilátogató regisztráltak személyre szabható Snapchat történetekben jelezhetik majd, hogy részt vettek az eseményen, mindez automatikusan, azaz a Snapchat app minden fontosabb információt beolvas majd a Bandsintown alkalmazásból és le is generálja majd a Snapchat történetet.
Eventbrite: Az egyelőre még fejlesztés alatt álló integráció elkészültével és az alkalmazásban való megjelenésével az Eventbrite app tulajdonosok közvetlenül az Eventvbrite alkalmazásba tudnak majd Snapchat storykat elindítani és megnézni.
Pandora: A legnagyobb név a zenei partnerek közül egyértelműen a kaliforniai on-demand rádió. Az együttműködés és a SnapKit-ben való részvételnek köszönhetően a Pandora hallgatók közvetlenül a Snapchatra tudják közvetlenül megosztani ( akár egy másik A Snapchat felhasználónak közvetlenül, vagy egy csoportnak vagy mindenkinek egy Snapchat story részeként) amit éppen hallgatnak vagy kedvelnek a rádió szolgáltatásban. A másik fél, aki a megosztást megkapja pedig magából a Snapchat audio kártyából elindítva meg is hallgathatja majd a küldött dalt, egy rövid hirdetés meghallgatása után.
A lépés a fent említett irányváltáson felül azért is igen fontos lépés, mert segíthet a Snapchatnek abban, hogy egyre több helyen, egyre inkább platformként jelenjen meg. persze a lépés azt is jelezheti, hogy hosszú távon, csak úgy, mint évekkel ezelőtt a Facebook, a Snapchat sem maga szeretne tartalom központ és tartalomszolgáltató lenni, az ezzel kapcsolatos költségeket meghagyná az ehhez értő szereplőknek, hanem sokkal inkább forgalom terelő szerepet szeretne betölteni.
Alapjaiban módosítja koncertnézési szokásainkat a Snapchat
A Snapchatről eddig elsősorban, mint a jövőben a zenei tartalomfogyasztásunkat is alapjaiban megváltoztató üzenetküldési piac egyik meghatározó szereplőjéről írtunk. A kaliforniai cég pontosan ezen konvergencia jegyében egyre nagyobb hangsúlyt fektet arra, hogy a tartalomszolgáltatók is meg tudjanak jelenni a platformon, ami így már messze nm csupán rövid életű üzentek küldésére alkalmas.
És ez azért akkor, amikor az üzenetküldés egyre fontosabb és egyre inkább központi szerepet játszik a zenei tartalmak fogyasztásában és megosztásában, és ezáltal megismerésében, nem biztos, hogy hosszú távon is elegendő lesz…