Amikor tavaly februárban a Spotify bejelentette első ( és mint kiderült valóban messze-messze nem utolsó ) akvizíciót podcasting területen és egyértelművé tette, hogy a jövőben egyre hangsúlyosabb területként kívánja kezelni mindezt.
2019 volt tehát az első olyan, tulajdonképpen teljes év. amelyben a podcasting hatását a svéd cégre vizsgálni lehet, illetve fordítva azt is, hogy a Spotify megjelenése a podcast piacon, mennyire lendítette fel azt.
Nézzük meg először, hogy a Spotify életében mit is okozott a podcast előtérbe kerülése. A svéd cég által közölt adatok alapján, közel 45 millió Spotify felhasználó hallgatott legalább havi egy alkalommal Podcast tartalmat a svéd szolgáltató oldalain. Ez a svéd cég havi aktív felhasználói bázisnak kevesebb, mint 20%-a – az tehát, hogy a podcasting miatt mennénk a Spotify oldalaira, még messze nem igaz- azonban így is a háromszorosára nőtt a podcastot hallgatók száma a Spotify-on!
A hallgatószám tehát szépen növekszik, de ettől még az nem mondható el, hogy a Podcasting meghatározó lenne a Spotify életében! A közel 45 millió podcast használó ugyanakkor mindössze 15 millió dollár bevételt generált, ami kevesebb, mint 10%-a azaz egyelőre a bevételi oldalon sem mondható jelentősnek.
Persze alig 10 hónappal a podcast piacon való megjelenés után ez nem hogy rossznak nem mondható, hanem igencsak ígéretes kezdet! Viszont hangsúlyozottan kezdet, amely lehetőségeket és veszélyeket is tartogat!
Az egyik legnagyobb feladat magának a podcastingak a Spotify használók körében való elterjesztése. nem arról van ugyanis szó, hogy a svéd cég valami újat teremtett meg. Annyi történt ( csupán) hogy a máshol podcastokat hallgató Spotify felhasználók immáron a Spotify-on belül is meg tudják hallgatni kedvenc műsoraikat. Piackutatási adatok szerint a Spotify használók nagyjából harmada hallgat podcastokat. A fenti adatból látszik, hogy nagyjából 15-17% teszi mindezt a Spotify berkein belül, azaz a podcastot hallgató Spotify felhasználók közel fele máshol hallgat podcastot.
Ez utóbbin a svéd cég maximális erőbedobással szeretne változtatni, és ez már érzékelhető is! tavaly évé végén ugyanis a svéd cég létrehozta a Your Daily Podcasts névre hallgató lejátszási listát, ami ahogyan azt a neve is sugallja, kizárólag podcast tartalmakból áll. A lista egyelőre globálisan még nem érhető el, de a nagyobb és fontosabb Spotify piacokon- Egyesült Államok, Nagy Britannia, Németország, Svédország, Mexikó, Brazília, Kanada, Ausztrália, Új-Zéland- azonban igen.
A cél a listával pontosan ugyanaz, mint anno a zenei tartalmak esetében volt: elősegíteni az új tartalmak megismerését, és ezáltal növelni a Spotify-on eltöltött idő nagyságát. A podcast esetében mindez hatványozottan érvényesülhet majd, hiszen egy podcast epizód lényegesen hosszabb ,mint egy zeneszám, azaz amennyiben a válogatásokra ráharapnak a Spotify felhasználók, az az ott eltöltött időben brutális növekedést okozhat majd.