A koronavírus járvány kirobbanása előtt írtunk arról, hogy a tinik kedvenc alkalmazása a Tik-Tok, illetve tulajdonosa, a Bytedance egy, alapvetően a feltörekvő piacokra fókuszáló streaming szolgáltatás indítását tervezi.
A szolgáltatás az év végén el is indult- egyelőre Indiában és Indonéziában - és nagyon jól mutatja, hogy mennyire más a Resso-val ( ez a neve a szolgáltatásnak) Bytedance megközelítése, mint a nagy nyugati streaming szolgáltatásoké!
A Resso igazi ereje persze pontosan a Tik-Tok-ban van! Önmagában véve ha a Bytedance- az amúgy valóban egyedi megközelítésű streaming szolgáltatását szeretné befuttatni és legyőzni a nagy nyugati streaming szolgáltatókat, nehéz dolga lenne.
A kínai cég kezében levő atomfegyver a Resso felfuttatására a Tik-Tok! Úgy tűnik a tulajdonosa Bytdance tervei valóban roppant komolyak, ugyanis meglehetősen hamar, alig fél évvel az indulás után bevetik ezt a fegyvert!
Mostantól ugyanakkor már egy közvetlenül a streaming szolgáltatásra mutató link is elérhető lesz, sőt magáról a Resso alkalmazásból is könnyen vissza lehet majd navigálni a Tik-Tok-ba.
Ezzel a megoldással, pedig egy csapásra, meglehetősen szorosan integrálva lett a Tik-Tok és a Resso. Ez pedig tulajdonképpen azzal egyenértékű, mint amikor a Youtube integrálta prémium streaming szolgáltatását a Youtube Music-ot ingyenes szolgáltatásába.
A Resso szkeptikusok persze megjegyezhetik, hogy a Youtube Music sem piacvezető, ami igaz is természetesen. Ugyanakkor a Tik-Tok fundamentálisan annyira másfajta, más jellegű zenei tartalom fogyasztást képvisel, hogy a Resso integrcáió a tökéletes útja annak, hogy a Bytedance utánajárjon annak, hogy valóban létezik-e piaci rés egy másfajta megközelítésű streaming szolgáltatásnak.
Ha ez létezik- amire azért jó esélyt látunk- akkor bizony a Tik-Tok és a Resso valóban alapjában alakíthatja a streaming piaci erőviszonyokat és lehet a streaming 2.0, azaz a streaming zenei szolgálatások jövője, különösen a streaming elkövetkezendő évekbeli növekedését adó feltörekvő piacokon!