A Tik-Tok-ra sokáig, hosszú éveken át úgy tekintettek a zeneipar szereplői, mint egy közösségi platformra, amely akár a Facebook-hoz hasonlóan használható a zenei tartalmak népszerűsítésére.
A kínai közösségi szolgáltató volt az első olyan szolgáltatás, amelyről azt mondhattuk, hogy a világ zenei fogyasztását jelenleg uraló streaming szolgáltatások kihívója lehet. 2023-ra ez szinte tényként kijelenthető, még akkor is, hogyha globálisan jelenleg ( még) nincsen egy az egyben versenyben a TikTok a streaming zenei szolgáltatásokkal.
A Bytedance, még 2020 elején, még a koronavírus pánik előtt elindította klasszikus streaming zenei szolgáltatását, a Resso-t. De a szolgáltatás csak néhány fontos és érdekes feltörekvő zenei piacon volt elérhető
2023 ugyanakkor markáns változást, hoz, hozhat majd ebben ugyanis a Resso eltűnik, a helyét pedig a TikTok Music foglalja le. Hatalmas különbség ugyanakkor, hogy utóbbival bevallottan globális tervei vannak a kínai cégnek! ( annak ellenére, hogy egyelőre csak Indonéziában és Brazíliában érhető el)
A Tik-Tok Music alapjait a Resso adja, azonban fontos különbségek is vannak a két szolgáltatás között. A legfontosabb, hogy a Tik-Tok Music előfizetéses szolgáltatás, azaz ebben az értelemben teljesen nyíltan verseng a nagy nemzetközi audio streaming szolgáltatókkal.
Ars poeticáját tekintve a Tik-Tok Music ötvözni szeretné azt, amit a Spotify nyújt- hatalmas zenei adatbázis- azzal, amit a Tik-Tok nyújt- szuper erős közösségi élmény.
Pontosan ez utóbbi az, ami komoly aggódalommal töltheti el a nagy nyugati streaming zenei szolgáltatókat, ugyanis ők pont ebben- azaz a zenemegismerés támogatásában és a közösségi elemekben és élményben- a leggyengébbek.
Nyilván ha valaki zenei szolgáltatást tervezne, miközben a Tik-Tok és a tulajdona, számára a legfontosabb feladat a két szolgálatás közötti átjárás biztosítása, annak érdekében, hogy a Tik-Tok népszerűségét kihasználva tudjon forgalmat terelni tisztán zenei szolgáltatása felé.
Már anno a Resso is nyitott ebben az irányban, de a Tik-Tok Music egyértelműen próbál minden létező integrációs lehetőséget kihasználni. Az alkalmazásban a Tik-Tok-on népszerű dalokat teljes hosszukban kehet majd meghallgatni,le lehet majd őket tölteni, és meg is lehet majd őket osztani.
Ugyan a Bytedance egy teljesen prémium, azaz előfizetés alapú szolgáltatást indított, árazásban- nem véletlenül- a nagy globális szolgáltatóknál lényegesen olcsóbb lesz.
ez pedig, ezeken a roppant árérzékeny piacokon önmagában is komoly előny lehet majd. A szolgáltatás megjelenése egyben jelzés is arról, hogy merre is tart, tarthat a kínai cég és a nagy lemezkiadók viszonya, a korábbi mélypontról.
Addig persze, amíg csak két ( mégha feltörekvő és nagy lehetőséggel bíró) piacon van jelen a Bytedance a Tik-Tok Music-kal, addig persze igazán nincsen félnivalója vetélytársainak. ( persze az ezen a piacokon való növekedésüket bedöntheti a kínai vetélytárs megjelenése) És ez a teszt ( mégha felettébb drága is) a kínai cég számára is jó alkalmat kínál arra, hogy felmérje, mennyire képes elvonni előfizetőket a már piacon levő vetélytársaitól. Az ugyanis bizonyosan nem lesz elég hogyha csak az új előfizetőkre alapoznék a sikerét.