A Facebook esetleges zeneiparba való belépésről lassan összeszámolni nem tudjuk annyi alkalommal, annyi lehetséges opciót felvonultatva írtunk. Ugyancsak hosszú-hosszú idő óta pedzegettük azt a lehetőséget, hogy a közösségi média óriása esetleg a zenei videók lévén lépne be zeneiparba,mint szolgáltató is, nem csupán,mint forgalom terelő cég.
Az eddig- amúgy egyre gyarapodó jelek után, most már, mint hivatalos, hogy augusztustól a Facebook zenei videó szolgáltatást indít.
A szolgáltatásról nagyon sok, alapvető fontosságú információt, - mi lesz a neve, ingyenes lesz-e a Facebook felhasználók számára stb.- egyelőre nem tudunk. Sok mindent tudunk ugyanakkor arról, hogy Mark Zuckerberg és cége hogyan is képzeli el az eladók toborzását az új szolgáltatáshoz.
Mindez cseppet meglepően hangozhat, pedig a gyakorlatban egy nagyon is valós és megoldandó problémáról van szó. Hiszen - ellentétben a Youtube-al, a Facebook esetében nem a felhasználók töltik fel a videókat, hanem maga Youtube illetve a zenei kiadók.
Pontosan emiatt a fundamentális különbség illetve amiatt, mert az előadók, zenekarok egytől egyig rendelkeznek Facebook profil oldallal, a Facebook az ilyen oldalaknak jelezte először az induló szolgáltatást.
Egy előadónak nem kell mást tennie, mint profil oldalának szerkesztő nézetében engedélyezni a zenei videók megjelenését. Amennyiben így tesz egy előadó, úgy a profil oldalán automatikusan létrejön majd egy videók fül, ahol az elérhető zenei videói lesznek láthatóak. Bármilyen új videó tartalom ugyancsak automatikusan ide kerül majd.
Abban a esetben, amennyiben egy előadó maga nem hozza létre videó oldalát, úgy a Facebook magának platformon belül létrehoz majd egy gyűjtőoldalt a videóiról, ami azonban független lesz a Facebook profiljától!
A Facebook zenei videó szekciójának elindulása több szempontból is mérföldkő lesz a közösségi oldal életében. Mert ugyan a Facebook a különböző platformokon a felhasználói számára elérhetővé tegyen zenei tartalmakat videókhoz illetve videók formájában.
Előbbiekre már több példát is láttunk az elmúlt bő 2 évben:
- A Facebook Sync Live névre keresztelt megoldás szinte ponton úgy működik ,mint az azóta kínai tulajdonba került Musical.ly , azaz egy élő videó alá kiválaszthatjuk, hogy milyen zenei aláfestést is szeretnénk, ahol aztán a kiválasztott zenei és az általunk eljátszott mozdulatok alkotnak egységet.( márha..)
- A Facebook lehetővé tette felhasználói számára, hogy az általuk feltöltött videók alá zenéket töltsenek fel. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy amikor a Facebookra feltöltünk egy videót, akkor értesítést kapunk majd arról, hogy az alatta hallható zenei tartalom ( már amennyiben van persze) a Facebook érvényben levő megállapodásai alapján felhasználható-e. Amennyiben igen, úgy a videó a zenével együtt jelenik majd meg, amennyiben nem, akkor pedig hang nélkül.
- Az Instagram TV elindításával illetve azzal a lehetőséggel, hogy az Instagramozók által feltöltött videók zenei alapot is kapjanak – az Instagram egy olyan területen lehet meghatározó szereplő, amelyet igazából egyetlen szereplő sem feltétlenül szeretne a jövőben magáénak tudni.
A következő és talán leglátványosabb lépés a fenti listából ugyanakkor eddig még nem valósult meg: a klasszikus értelemben vett zenei videóklipek otthona a mai napig nem a Facebook, hanem a Youtube..Ez változhat meg alapjaiban augusztustól!
A kérdés pedig innentől fogva inkább csak az lesz, hogy a kiadók és a tartalom tulajdonosok illetve az együttesek mennyire használják majd aktívan a facebook adta új lehetőséget, lehetőségeket?
Ha és amennyiben igen, akkor bizony a Youtube- mint a piac jelenlegi domináns szereplője. akár lépéskényszerbe is kerülhet majd!