A Facebook esetleges zeneiparba való belépésről lassan összeszámolni nem tudjuk annyi alkalommal, annyi lehetséges opciót felvonultatva írtunk. Mindennek ellenére a Facebook eleddig maximum, mint forgalomterelő jelent meg a zeneiparban. Nem vásárolta meg a Pandora-t, se a Spotify-t, de még csak a prémium videómegosztót, a Vevo-t sem , pedig a világ zeneipara, az élükön a kiadókkal hosszú évek óta vár arra a pillanatra, hogy a Facebook, mint eleinte a social media, ma már talán az egész internet legmeghatározóbb szereplője igazán komolyan és érdemben belép a zeneipari szereplők közé.
2017, azaz tavaly év vége óta azonban egyre több és egyre egyértelműbb jelei voltak annak, hogy a Facebook, valamilyen formában de a hosszú-hosszú várakozás után, valóban belép a világ digitális zenei piacára, és ugyan hivatalossá még mindig nem vált, de a zeneipar legrosszabbul titkolt titkai közé tartozik, hogy mark Zuckerberg cége karaoke szolgáltatást indít.
A Facebook Messenger lehet a legnagyobb zenei megosztó alkalmazás
Alig 1 héttel ezelőtt írtunk arról, hogy a Spotify folyamatos útkeresése részeként és persze növekedése érdekében újabb területre, ezúttal a zeneipar következő brutális növekedési területének tűnő zenés üzenetküldési piacra tervez belépni. Arra a piacra, ahol már eddig is komoly szereplők vetélkedtek és amely piacot az a Facebook dominálta, amely viszont eleddig nagyon óvatosan bánt a zenei tartalmakkal és az integrációra helyezte inkább a hangsúlyt.
A Lasso névre keresztelt megoldás szinte sok tekintetben úgy működik ,mint az azóta kínai tulajdonba került Musical.ly , azaz maximum 15 másodperc hosszúságú videókat rögzíthetünk, melyek alá aztán speciális effekteket illetve zenéket is válogathatunk.
A lépést nem lehet nem a tengerentúlon (is)egyre meghatározóbb szereplőnek számító Tik-Tok elleni válaszlépésnek tekinteni. A Musical.ly utódjának tekinthető cég ugyanis hamar nagy népszerűségre tett szert a tengerentúlon is! Egyrészt a hírek szerint ár több, mint 6 millió regisztrált felhasználója van, másrészt pedig Olyannyira, hogy immáron olyan hírességek, mint Jimmy Fallon is a Tik-Tok-ot használják. Arról pedig, hogy mit jelent, ha egy celeb jó vagy rossz véleményt fogalmaz meg egy közösségi szolgáltatásról talán a Snapchat-nél tudnának a legtöbbet mesélni…
Mit jelenthet a Musical.ly bezárása a zeneipar számára?
Napjaink zenei szolgáltatásait és zenefogyasztását a streaming szolgáltatások dominálják, efelől nagyon nem lehet kétség. Ugyanakkor egyre erősebben jelenik meg a zenei tartalom a közösségi szolgáltatásokban, elsősorban a chat szolgáltatásokban is. Azaz a zene tovább demokratizálódik majd és egyre könnyebben készíthetnek majd abszolút amatőrök is rövidebb, hosszabb zenés tartalmakat.
A Facebook számára pedig ez a terület- azaz az üzenetküldéshez kapcsolódó szórakoztató tartalmak- bizony igenis stratégiai kulcsterület és nem nagyon hagyhatja, hogy ezen más is megerősödjön, pláne nem hazai pályán, azaz az Egyesült államokban. Persze, a Tik-Tok sem fogja hagyni magát és amennyiben, nem követi el azokat a hibákat, melyeket a musical.ly lekövetett, akkor bizony hazai pályán is védekezésre szorulhat a Facebook..