A Snapchatről, korábban, elsősorban, mint a jövőben a zenei tartalomfogyasztásunkat is alapjaiban megváltoztató üzenetküldési piac egyik meghatározó szereplőjéről írtunk. A kaliforniai cég ugyanakkor pontosan ezen konvergencia jegyében fektetett egyre jelentősebb hangsúlyt arra, hogy a tartalomszolgáltatók is meg tudjanak jelenni a platformon, ami így már messze nem csupán rövid életű üzentek küldésére alkalmas.
A Snapchat, részben önszántából, részben a nagy vetélytárs Instagram példáját követve egyre jelentősebb hangsúlyt fektetett arra, hogy a tartalomszolgáltatók is meg tudjanak jelenni a platformon, ami így már messze nem csupán rövid életű üzentek küldésére alkalmas.
Ennek egy fontos lépése volt, az, amikor Snapkit néven nem kevesebbet kínálta harmadik feles fejlesztőknek, minthogy a platform minden fontosabb elemét egy alkalmazás interfészen keresztül maguk is felhasználhatják.
Voisey- A zene létrehozás Tik-tok-ja Első ránézésre Voisey kísértetiesen hasonlít a Tik-Tok-ra. ( nem véletlenül hívják a zenei létrehozás Tik-Tok-jának)A felhasználók ugyanis saját maguk tátoghatnak ismert vagy ismeretlen ( erről majd később) zenékre, melyeket aztán rögzíthetnek és megoszthatnak. A csavar a történetben - és ami miatt nem egyszerűen egy Tik-Tok klónról beszélünk- az, hogy az alkalmazás letöltői saját zenéket is létrehozhatnak! Mindehhez alapokat, segítséget, zenei részleteket választhatnak ki más felhasználók által megosztott zenei alapokból, slágerek részleteiből. Ezekre pedig saját hangjukon és mozdulataikon felül különböző audio filtereket is elhelyezhetnek, melyekkel felturbózhatják, viccesebbé tehetik hangjukat. Maga a startup alig 3 éves, skandináv, bőséges zeneipari tapasztalattal rendelkező szakemberek alapították. A cég eddig nem túlzottan magas- 2 millió dollárnál is kisebb – befektetés kapott, (nagyon meghatározó zeneipari befektetőktől ) csupán és különösebben népszerűnek sem mondható, már ami a használati statisztikákat jelenti. Tartalomennyiségben ugyanis a Voisey már markánsabb számokat tud felmutatni- 11 millió elkészített 1 perces vagy rövidebb miniklippel és mintegy 200 millió lejátszással. |
Ezt fejelte aztán meg idén az év elején a cég azzal, hogy maguknak a felhasználóknak tett lehetővé, hogy videó tartalmaik alá zenei aláfestést helyezzenek el. Ennek a folyamatnak érkezett el egy újabb lépése azzal, hogy a Snapchat tulajdonosa, a Snap Inc. megvásárolta a Voisey névre hallgató startupot.
Magáról a megállapodásról túlzottan sok részlet nem szivárgott ki , így a vételár és az sem ismert, hogy a Snapchat-be integrálják majd a Voisey funkcióit vagy megmarad saját márkanév alatt a szolgáltatás.
Az akvizíció- mégha csendben is zajlott le- roppant fontos lépés lehet, mind a Snapchat, mind a zeneipar számára. A Snapchat a Voisey akvizíció segítségével illetve azt jól kihasználva az új szolgáltatását a lehető leggyorsabban sikerre viheti majd. Ezzel pedig teret, fontos területet nyerhet majd meg magának. A gyakorlatban ugyanis- bár technikailag nem lenne lehetetlen- mind az Instagram, mind a Tik-Tok nem mondható igazán zenei fókuszú szolgáltatásnak.
Ez persze egyáltalán nem biztos, hogy így marad majd 2021-ben is, azaz a jövőre kibontakozó nagy zenei tartalom létrehozó harcban, a Voisey nagy segítségére lehet majd a Snapchatnek abban, hogy hátulról előzzön!