Ugyan 2020 minden tekintetben a TikTok-ról szól a zeneiparban (is) , de ez nem jelenti azt, hogy a zeneipar legforróbb területének számító, zeneletöltésben ne lennének komoly piaci mozgások.Ennek a folyton változó piacnak egyik ,a befektetők által hol jobban, hol kevésbé kedvelt szereplője a Snapchat.
Az a Snapchat, amelyről elsősorban, mint a jövőben a zenei tartalomfogyasztásunkat is alapjaiban megváltoztató üzenetküldési piac egyik meghatározó szereplőjéről írtunk. A kaliforniai cég ugyanakkor pontosan ezen konvergencia jegyében fektetett egyre jelentősebb hangsúlyt arra, hogy a tartalomszolgáltatók is meg tudjanak jelenni a platformon, ami így már messze nem csupán rövid életű üzentek küldésére alkalmas.
A mostani lépéssel a kaliforniai cég követi nagy vetélytársát az Instagramot és lehetővé teszi a Snapchat felhasználók számára, hogy videó tartalmaik alá zenei aláfestést helyezzenek el. Mindezt Snapchat naponta frissülő, zenei ajánlóval is segíti majd, de a felhasználók saját maguk is kereshetnek majd a licenszelt zenei tartalmak között.
Komoly zenei szereplő lehet a Snapchatből
Az, hogy a digitális zenei szolgáltatások körében előbb vagy utóbb( de egyre inkább előbb) nem csak a ma már szabványosnak mondható streaming szolgáltatások, hanem egyre inkább a közösségi és a zenei szolgáltatások ötvözetei kerülhetnek túlsúlyba, irtunk már, többször is.Abszolút nem véletlen,...
A továbbküldött/megosztott tartalmak esetében pedig a címzett egy az audio streaming szolgáltatások tartalmazó listából kiválaszthatja majd, azt, ahonnan szeretné linkelni a dalt saját maga.
A Snapchat lépése több szempontból is érthető és valamilyen szinten logikus is. Érthető, hiszen a Tik-Tok előtt a legfelkapottabbnak számító közösségi szolgáltatás, sok tekintetben kényszer által vezérelve is már 2018 óta szemezget a zeneiparral…Az akkori lépés inkább a Snapchat, mint szolgáltatás integrálását tette könnyebbé és lehetővé, addig a mostani magának a Snapchatnek,mint szolgáltatásnak az értékét növeli, és beleillik abba a sorba, amely a Snapchat Discover bemutatásával indult és amely célja, hogy a fiatalok ( és a nem fiatal Snapchet felhazsnálók) minél több időt töltsenek el a szolgáltatásban, akár nem csak chateléssel.