Free Music!

Egy alig ismert New York-i zenei startup tehet keresztbe a Spotify afrikai terveinek

2021. augusztus 13. - Pléh Dániel

A 2020-as évek a  nagyon hasonló modellben működő audio streaming szolgáltatásokról szólnak! Spotify, Apple Music, Deezer, Youtube Music. Mind-mind roppant hasonló  modellben működnek és próbálnak alapvetően egymástól elhódítani zenekedvelőket.

Ezen a most már szinte csak a nagy globális játékosok által dominált piacon üdítő kivételt jelentenek az olyan szolgáltatások mint a New York-i Audiomack.  

audiomack-followers-and-plays.jpg

Ebben a közegben egy olyan platform, mint az alapvetően ismeretlen tartalmakra építő  Audiomack, mindig üdítő csemege. Ahhoz, hogy a David Ponte és Dave Macli alapítók által elképzelt modell működjön,  és az olyan pici független cég, mint amilyen az Audiomack ( de amilyen a Soundcloud vagy a Mixcloud is volt) számára  növekedés fontos de ingoványos terület.  

Fontos, hiszen ezáltal biztosíthatják be, hogy egyre többen ismerjék meg és érjék el a szolgáltatást, mind az előadi, mind a zenekedvelői oldalon.Kockázatos azonban, hiszen ahogy a Soundcloud példája is mutatja,egy alapvetően underground szolgáltatás a nagy major kiadói megállapodások pénzügi terhei alatt akár össze is roskadhat.

Az AudioMac már mintegy éve rendelkezik megállapodással a Warner Music-kal.  Ezt a megállapodást sikerült kiegészíteni a maradék két kiadóval, a Universal Music-kal és a Sony-val. A megállapodás(ok) értelmében a New Yorki cég jogosult lesz használni a fent említett kiadók tartamait.

Mindez egyrészt kulcsfontosságú a számukra, hiszen az Audiomack oldalaira bárki feltölthet tartalmat, ezért bármilyen, akár jogosítatlan tartalom is felkerülhet.  A legtöbb ilyen szolgáltató,a DMCA a Digital Millienum Copyright Act adta lehetőségek által működik, működhet. A Youtube – illetve ma már a Soundcloud- esetében megszokott tartalom azonosító rendszerek hiányában a nem licenszelt tartalmak esetén természetesen ez a kiadóknak is megadja a lehetőséget a tartalmak levételére, és napjainkban már gyorsan és profin élnek is ezzel a lehetőséggel. Hosszú távon mindez azonban nyilván nem fenntartható, anélkül, hogy a kiadókkal közvetlen szerződéses kapcsolatban lenne a cég.

A kiadói szerződések ahhoz is jól jönnek majd, hogy az Audiomack folytatni tudja nagy népszerűségnek örvendő egedi, saját gyártású tartalmait,  video- sorozatait,mint a Trap Symphony,  a Fine Tuned vagy éppen a Bless The Booth.

Harmadrészt pedig azáltal, hogy lényegében valamennyi meghatározó zenei kiadóval szerződéssel rendelkezik az Audiomack folytathatja majd hódító útját egy a nyugati streaming szolgáltatók által meglehetősen magára hagyott földrészen, Afrikában!

audiomack_afrika.jpg

Az Audiomack ugyanis a fekete földrészen  a piacvezető streaming szolgáltatásnak számít! A Spotify 2017-eas megjelenése óta fokozatosan, folyamatosan növelte előfizető számát a kontinensen, amely most megközelíti a 9 milliót. A másik nagy globális szereplő, az Apple Music egyértelműen küszködik Afrikában, alig 2 milliós előfizetői tábora stabil, de nem is növekszik. Az Audiomack ezzel szemben 2019 óta meredeken képes növelni felhasználószámát, amely most már megközelíti a 10 millió főt!

Az afrikai sikernek több oka is van, az egyik természetesen és érthetően az, hogy a nagy nyugati streaming szolgáltatásokkal ellentétben az Audiomack alapvetően ingyenesen biztosít elérést a tartalmaihoz. ( méghogyha azok esetleg nem is a legnagyobb slágerek..) Ez egy olyan földrészen ahol a egyhavi átlagkereset alig elég egy Spotify előfizetésre, igen komoly fakor!

Minden valószínűség szerint ez ugyanakkor nem lett volna elég a sikerhez. Az Audimoack  legnépesebb afrikai tábora Nigériában található. A cég teljes használói táborának közel ötöde itt található, és amíg a  globálisan piacvezető Spotifynak alig 100 ezer, a New Yorki cégnek 1,2 millió ügyfele van az országban.

A siker titka- az ingyenességen felül- hogy az Audiomack a helyi, kiadói szerződéssel nem rendelkező tehetségek számára is tud támogatást nyújtani. Elve azzal, hogy feltölthetik tartalmaikat a platformra, akkor is, hogyha még független előadók, De abban is és azzal is, hogy az Audiomack menedzserei évi 4 alkalommal kiválasztanak  zenei stílusonként egy előadót, aki aztán szerkesztett tartalmi, marketing és social média támogatást kap a cégtől!

Mint a legnépszerűbb zenei szolgáltatás, az Audiomack mint stratégiai partner szerepe is felérékelődött! A telco cégek és a zenei streaming szolgáltatások régóta kéz a kézben járnak. Az olyan, fejletlen piacokon, mint az afrikai mindez hatványozottan igaz.   Nigériában a helyi vezető telco  cég, az MTN olcsóbb adat cosmagokat kínál az Audiomack felhasználói számára.

Az Audiomack tehát immáron globálisan is sikeresnek mondható, ami nagy szó a jelenlegi zenei piaci környezetben!A cégnek persze nagyon figyelnie kell arra, hogy üzleti modellje fenntartható maradjon, nehogy a Soundcloud sorsára jusson!

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr6316434720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása