Free Music!

A Spotify megkérdőjelezhetetlenül a zenei streaming piac vezetője

2022. április 30. - Pléh Dániel

Afelől egyre kevesebb kétség van zeneipari körökben, hogy  a piacvezető a svéd Spotify,és rövid     távon nem is nagyon van arra esély, hogy bárki befogja vagy akár megközelítse őket. Egészen más ugyanakkor a helyzet akkor, hogyha a streaming piac  képzeletbeli dobogó többi fokáról beszélünk!

midia_streaming_2021q2.jpgÉs ugyan  ezt a pozíciót tényleg senki nem veszélyezteti- hiszen a Spotify  több új előfizetőt tudott magához csábítani, mint bármelyik más streaming zenei szolgáltatás, ugyanakkor a piaci részesedése folyamatosan, immár harmadik éve csökken, azaz egy egyre nagyobb méretű tortából tudhatja magának a legnagyobb szelete, amely azonban egyre kisebb arányaiban.

Ami a növekedést illeti az Amazon is folytatta a 2020-as pozitív szériáját és  immáron második éve meredekebb ütemben növekszik,minta Spotify és az Apple Music. Ennek ellenére  a tavalyi év egyértelmű nyertese nem az Amazon, hanem  a Youtube, illetve a Youtube Music! Úgy pontosabb, ha úgy fogalmazzuk, hogy immár  második évben zsinórban a Youtube a legsikeresebb streaming zenei szolgáltatás.   2021-ben brutális, közel 50%-os mértékben tudta növelni előfizetői számát.  

financial_times_streaming_2021.jpgA legnagyobb nominális növekedés ugyanakkor nem nyugatról,hanem keletről érkezett! A Tencent és a Netease,két kínai szolgáltató összesen közel 36 millió új előfizetővel gyarapodott. A két cég együttes piaci részesedése közel 20%-os,annak ellenére,hogy csak Kínában érhetőek el!

Mit jelent mindez, kicsit felülemelkedve a konkrét számokon? Elsősorban azt,hogy amíg 2-3 évvel ezelőtt nem igazán látszott reális alternatívája  annak, hogy bármi is felválthatja majd a klasszikus  streaming audio szolgáltatásokat. Erről most, jelen pillanatban sincsen szó,arról azonban igen,hogy közép és hosszú távon a valódi növekedés már ezekből a szolgáltatásokból származhat majd.

A trendforduló jelei bizonyos tekintetben már látszanak is. A Spotify havi látogatószámán belül a podcast hallgatók számának növekedése  egyre lassul, sőt inkább stagnál, azaz a Spotify abba a helyzetbe került, hogy a különböző tartalomtípusok   egyre inkább egymással versenyeznek kedvelőik kegyeiért.

S hogy mit tehetne akkor a svéd cég, hogy ezt elkerülje? Az egyre inkább látszik, hogy hiába szeretne a Spotify minden ami audio lenni- a podcasttól, a videón át a zenéig-  ezt egyre nehezebben tudja megtenni a jelenlegi keretin belül. A megoldást bármennyire is nem szeretné ezt kimondani- a Spotify számára a Facebook mutathatja meg.

A megoldást bármennyire is nem szeretné ezt kimondani- a Spotify számára a Facebook mutathatja meg. A közösségi óriáscég ugyanis a különböző funkcióit külön alkalmazásokba szervezte, ( whatspap, Messenger, Instagram) a Facebook pedig sok tekintetben “csak” forgalomterelő szerepet tölt be. Ezt az elvet követve  a svéd ég előtt sem nagyon áll más lehetőség, mint önálló Podcast, videó, rádió alkalmazással jelenjen meg a piacon.

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr4516690312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása