A világgazdasági válság kivétel nélkül minden gazdasági szektorban érezteti hatását. A digitális zeneterjesztésben, mint alapvetően innovációra utalt informatika szektorban leginkább az új projektek visszafogása jelzi a válságot. Másodlagos hatásként, mint a hirdetések által egyre jobban befolyásolt iparág, a marketingköltségek visszafogása is érezteti majd hatását, elsősorban a streaming szolgáltatások, amúgy is meglehetősen gyenge lábakon álló piacán.
Ez utóbbi területen különösen nagy veszélynek vannak kitéve a tavalyi évben indult, jórészt kockázati tőkéből gazdálkodó szolgáltatások, mint a Lala, az Imeem vagy Qtrax. S a pénzügyi válság első digitális zenei áldozata is ebből a körből kerül ki, az anno szép reményekkel indult, ex-Napster tag Joe Mohen vezetésével létrejött Sprialfrog.
A Cnet információi szerint pénteken, helyi idő szerint délután 4 órától nem elérhető a szolgáltatás. Informátoraik szerint a leállás végleges, s oka az, hogy a zenei startup nem volt képes újabb 9 millió dollárt szerezni befektetőktől.
Kár érte, hiszen a meglehetősen nehéz kezdet, a belső viszályok után, szép lassan a majorok is csatlakoztak, s így reális és élvezhető méretű zenei katalógust használhattak a látogatók, a szolgáltatás minden korlátával együtt.
A Sprialfrog kivonulása természetesen sajnálatos, még sajnálatosabb ugyanakkor az a várható folyamat, amely a tavaly indult zenei startupok többségét előreláthatólag elsodorja majd, s hosszú évekre a legnagyobb médiacégek és a kiadók nyugodt, ámde lényegében felesleges területévé teszi a digitális zenét.