A Google (egyik) üdvöskéje, a Youtube, s a rajta található tartalmak monetizálása tavaly ősz óta az egyik leggyakrabban napirendre kerülő téma zeneipari berkekben.
A user generated tartalmak, különös tekintettel a videókra hosszú idő óta zajlik, minimális sikerrel.
A Google először a zenei videók esetében alakította át eredeti koncepcióját, s tervezi áthelyezni a hangsúlyt a jó minőségű, kiadóktól származó, s ezáltal könnyebben eladható tartlamkra hekyze i át.
A napokban megindult Youtube redesign második fázisának első, kiszivárgott oldaltervei alapján úgy tűnik azonban, hogy a változás ennél mélyrehatóbb lesz. Az oldal menstruktúrájának tervei alapján az alábbi menüpontok lesznek megjelenítve a Youtube nyitóoldalán: Mozi, Zene, TV illetve videók. Ez utóbbi kategóriába lesznek szinte eldugva a user generated videók, az első három kategóriában lesznek elérhetőek a lemezkiadókkal ,filmstúdiókkal illetve TV társaságokkal kötött megállapodások keretében felkerülő jó minőségű, könnyen értékesíthető videó tartalmak.
A redesign- ha valóban így le is zajlik majd- egyszerre beismerése annak, hogy a user generated videótartalmak nem értékesíthetőek olyan volumenben, hogy az eltartson egy akkora szolgáltatás mint a Youtube. Másrészt pedig a látogatottságban messze-messze vezető videómegosztó egy nagyon sokáig kísérletként és niche megoldásként kezelt oldal, a Hulu példáját kezdi el másolni a siker reményében. Valljuk be, komoly lecke ez azért a Goggle számára…
S a redesign ezen formája természetesen önmagában is kockázatot jeent, hiszen amennyiben a kiadói, stúdió és egyéb tartalomtulajdonosokkal kötendő megállapodások nem tudnak megfelelő tempóban, párhuzamosan haladni, úgy a redesign a Youtube jelenlegi legnagyobb erejét, a tartalomennyiséget gyakorlatilag elrejti majd a felhasználók elől.