A Google, illetve a Youtube, a Vevo tavalyi indításával már jelezte, hogy a keresésen felül, a zenei tartalomszolgáltatás területén is jelen kíván lenni. Nyilván, a Vevo indulása és koncepciója alapvetően egy már meglevő és nagyon nagy volumenben pörgő üzletre, a zenei videoklipek online megtekintésére alapozott.
A Youtube oldalaira látogatók ugyanakkor az elmúlt hetekben megfigyelhették, hogy a zenei videók ás tartalmak számára egy egyedi aloldalt hoztak létre. Az aloldal nem titkolt célja, hogy a zenei tartalmak megismerését minél jobban elősegítse. (bár azért még nem a Pandora vagy a MOG szintjén vagyunk, jegyezzük meg gyorsan )
Felépítését tekintve az oldal a legnézettebb, legfrissebb videók egyfajta válogatását kívánja a látogatók elé tárni, lehetővé téve mindezzel, hogy újabb és újabb playlisteket hallgathassanak, s állíthassanak össze azok keverékéből, illetve az azokban található videókhoz tartozó kollaboratív ajánlókból.
A blogban írtak alapján az oldal hamarosan tovább bővül, location alapú koncertajánlókkal és egyéb ínyencségekkel.
Mindez természetesen nagyon szép és izgalmasan megfogalmazható marketing üzenet, ugyanakkor a valóságban túlzottan sok újat és forradalmit nem nyújt. Nem nyújt, hiszen egyrészt túlságosan is a népszerű zenei videótartalmakat próbálja előtérbe helyezni. Másrészt pedig a tartalomajánlásban magánál a Youtube ajánló rendszerénél jobbat nem nagyon lehetséges létrehozni, s ez a rendszer már most is tökéletesen működik az egyedi videók esetében.
A törekvés ennek ellenére egyértelmű: A Youtube szeretne, minél több, a zenei tartalmakhoz addicionálisan kapcsolódó tartalmat beépíteni ajánlataiba, s ezzel a Vevot-, illetve a Youtube zenei aloldalát a tisztán videótartalmak irányából a komplex zenei portál irányába elmozdítani. A kérdés mér csak az, hogy egy ilyen, a cég számára teljesen idegen területen, az önálló megjelenés kecsegtethet-e mással, mint kudarccal…