A zene, mint tartalom az embereket legjobban érdeklő webes tartalmak közé tartozik, ez ismert, immáron évek óta. A zenei tartalmak fogyasztása jelentékeny hányadát teszi ki a web forgalmának, a zenei tartalmak marketing tevékenységeinek is jelentős része a weben zajlik már.
Teljesen logikátlan és a web szerepét lekicsinylő volt tehát az a gyakorlat, mely értelmében a weben fogyasztott zenei tartalmak sehol, semmilyen formában nem jelentek meg a slágerlistákban.
Ezen próbál meg- nagyon helyesen- változtatni a Billboard, a leghíresebb slágelisták atyja és formálója. A cég a héten ugyanis elindította az együttesek webes népszerűsége lapaján előálló, Social 50 slágerlistát.
A slágerlista alapját a Next Big Sound nevű web-oldal és a mögötte álló technológia adja, amely a legfontosabb közösségi oldalak illetve zenei szolgáltatások - Facebook, Myspace, Twitter, Youtube, last fm – alapján állítja fel a közösségi weben legjobban pörgő előadók rangsorát. Maga a szolgáltatás mindezen felül még egy sor, elemzésre kíválóan alkalmas funkciót kínál,melyek segítségével valóban pontosan nyomonkövethető, hogy a weben egy adott előadó (akár más előadókkal összevetve) mennyire népszerű.
A billboard social chart indulása hatalmas lépés a digitális zene számára. Egyértelművé teszi ugyanis azt, hogy napjainkban a web, mint platform igenis kihagyhatatlan szereplője a zenei marketingnek. Egyértelmű jelzése annak, hogy a web már legalább olyan fontos szereplője a zenei életnek, mint a tv-k vagy a rádiók.
Talán ez lesz az első lépcsője egy folyamatnak, amely végén a weben zenét, legálisan szolgáltatni próbáló cégek életét nem fogják miben létező adminisztratív eszközzel nehezíteni. Talán…