Nem célunk, hogy blogunkból egy Spotify hírek blog legyen, azonban a svéd szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy ez akaratunk ellenére így legyen. De akár úgy is fogalmazhatnánk, hogy mindent megtesz annak érdekében, hogy az üzleti modelljét működőképessé és hosszú távon fenntarthatóvá tegye.
Az elmúlt hetekben ezt szem előtt tartva jelent meg a Spotify play button, ami gyakorlatilag egy web oldalakba., blogokba illeszthető spotify widget, melynek segítségével a Spotify teljes zenei adatbázisa könnyedén megosztható bárkivel, aki ugyancsak Spotify felhasználó. A widget pompás megoldás pl. zenei tartalmak megosztására. Nincs szükség fileok feltöltésére, e-mailben való küldözgetésére. A Spotify katalógusából egyszerűen kiválasztható a dal, testre szabható a widget és máris mehet minden ki a webre.
A másik hír, a svéd tartalomszolgáltatóval kapcsolatban talán még ennél is jelentőségteljesebb.
A fejlesztésekhez közel állók szerint 2013 januárjától a Spotify is egy a Pandoráéhoz kísértetiesen hasonló on demand rádió szolgáltatás indítását tervezi. Hogy a rádió funkció már most is elérhető a Spotify-ban? Ez igaz, ugyanakkor a mögöttes logika jelenleg drasztikusan más, mint a pandora esetében.
A Spotify ugyanis playlistekből indul ki, azaz a rádió szolgáltatásban hallott dalok egyedül, önmagukban is meghallgathatóak. Így felhasználói oldalról valóban egy rádióhoz hasonló (bár annál többet nyújtó) szolgáltatásról beszélhetünk, kiadói oldalról nézve ugyanakkor ez nem több, mint playlistek végtelen sokasága, a már meglevő és licencelt tartalmakból. Mindez egyben azt is jelenti, hogy a Spotify jelenlegi, rádió szolgáltatásban hallgatott dalokra ugyanazok a pénzügyi feltételek érvényesek, mintha azokat a core szolgáltatásban hallgatnák meg. Ezek a díjak ugyanakkor lényegesen magasabbak, mint a Pandora által fizetett díjak és a struktúrájuk is más. A kiadóknak kell fizetni őket, egyedi megállapodások alapján, míg a Pandora átalánydíjat fizet, a közös jogkezelő számára.
A Spotify lépése tehát nem csupán arról szól, szólna, hogy a vetélytárs szolgáltatását is kínálja a zenekedvelők számára és ezáltal tovább erősítse a Spotify, a zenei platform direktívát. Sokkal inkább arról, hogy mindezt úgy tegye, hogy azzal saját maga számára is jelentős költségeket takarítson meg. Nagyon nagy kérdés, ugyanakkor, hogy mindezt meg lehet-e úgy tenni, hogy a rádiót hallgatók és a Spotify alapszolgáltatása közötti kapcsolat megtartható legyen. A play button, illetve az újra gondolt rádió funkcionalitás végső célja ugyanis egy és ugyanaz: a lehető legtöbb, ingyenes felhasználó behúzása a szolgáltatás kereti közé, annak érdekében, hogy belőlük minél nagyobb számban váljanak fizető felhasználók.