A digitális zene, hogyha a klasszikus besorolást nézzük, gyakorlatilag az elektronikus kereskedelem egyik, igaz egyre inkább specializálódott formája. Ha innen nézzük, abszolút nem meglepő, hogy a saját kereskedelmi tevékenységét mind jobban online felé terelő Tesco a digitális javak forgalmazásába is egyre aktívabban vesz részt .(lásd tesco download store)
Az, hogy a kereskedelmi óriás digitális javakat, azon belül is zenét forgalmazzon, logikus döntés volt, hiszen az áruházaiban már eleve forgalmazott CD-ket, meg voltak a kapcsolatai a kiadókkal. Maga a zenei tartalom pedig a legnépszerűbb tartalmak közé sorolható.
A feladat ennek ellenére jóval komplikáltabb, mint mondjuk egy online kereskedelmi cég (pl az Amazon esetében, hiszen a meglevő fogyasztói kapcsolatok tisztán fizikaiak, nem az interneten szövődtek. Digitális javak értékesítésénél tehát a Tesco feladat gyakorlatilag kettős lenne? Egyrészt platformváltásra kellene ösztönöznie vásárlóit, másrészt pedig meg kellene velük értetni, miért is jó a digitális tartalmakért fizetni. E kettő párhuzamosan felettébb nehéz feladat, így itt jön, jöhet képbe az akvizíció.
Az alany pedig az angol piac egyik , ha nem a legérdekesebb szereplője, a We7.
Ki is az aWe7? Az a We7, amely a Pandora angliai piacra lépésnek meghiúsulásával keletkezett piaci résbe nagyon ügyesen tört be. Az eredetileg egy a Spotifyhoz hasonló, streaming szolgáltatóként indult cég, azonban mintegy 2 évvel indulása után kis mértékben irányt változtatott és egy a Pandorahoz hasonló on demand rádióként folytatta pályafutását. A cég által csak Internet Radio Plusként elnevezett funkcionalitás , mindenfajta marketing aktivitás nélkül közel a felét átcsábította a streaming szolgáltatás használóinak. Maga az on demand rádió megoldásuk szinte teljesen autentikus a Pandora esetében megismerttel, pár apró, de nagyon jó plusz funkcióval, mint például a saját rádió automatikus összeállítása a lájkolt dalokból, a nem csupán zenei, hanem szöveges tartalmak (azaz hírek) megjelenítése egy csatornán, illetve a Pandoranál jóval erősebb közösségi fókusz. |
Mindennek ellenére az elmúlt szűk két év nem volt túlzottan sikeres a we7 számára. Hiába az egyedi funkcionális ajánlat, hiba a masszív 11 millió dalos katalógus, a nagy multinacionális szereplők, mint a Spotify vagy éppen a Deezer hatalmas erőfeszítéseket tettek az angol piac meghódítása érdekében, s ennek a we 7 esett áldozatául.
A Tesco számára a streaming szolgáltató a jövőbeni digitális stratégia fontos részét képezi, képezheti. A hagyományos kereskedelmi árucikkek fogyasztói egyből a prémium digitális javak vásárlására bírni nem egyszerű feladat. Köztes megoldásnak ugyanakkor tökéletesen megteszi egy ingyenes, jó minőségű szolgáltatás. A Tesco egy ilyen szolgáltatást gyorsan és egyszerűen integrálhat már létező hűségprogramjaival, amivel két legyet üthet egy csapásra. Természetesen a megállapodás részét képező technológia tudás alapja tud lenni, jövőbeni, más tartalmak terjesztését elősegítő megoldások kifejlesztésére is. Mindezért 11 millió font abszolút nem tűnik soknak, úgyhogy a tesco igen jó üzletet kötött. Innentől kezdve pedig már minden rajta múlik…