A Pandora-nak tőzsdére lépése óta sokszor volt már nehezebb időszaka, érthető okokból, hiszen a befektetők roppant mód érzékenyek a bevételek illetve a nyereségesség legkisebb változására is. A kaliforniai cég viszont folyamatosan növekvő bevételek mellett sem tud nyereségessé válni, így fokozottan nehéz helyzetben van, tőzsdei szempontból. Ha mindez nem lenne elég, akkor pedig ott vannak az eleddig nyugodtan, a Pandora által dominált piacnak a változásai, amely olyan óriások piacra való belépésével fenyeget, mint az Apple vagy éppen a Microsoft.
Az ezek miatt amúgy sem túlzottan optimista befektetői hangulaton tovább rontott a cég, amikor a november-január hónapokra vonatkozó előrejelzését közzé tette. John Kennedy cége ugyanis az elemzői becslésektől elmaradó bevételeket, ugyanakkor a tervezettnél magasabb veszteséget vár a negyedik negyedévben, ez pedig a lehető legrosszabb párosítás, egy tőzsdei cég esetében. A hírek hatására a részvények gyakorlatilag szabad esésbe kezdtek, s végül a nap végén két dolláros veszteséggel 7.45 dolláron zártak.
A cég magyarázatában kiemelte, hogy a sok bizonytalan gazdasági tényező jelentős mértékben bizonytalanította és kedvetlenítette el a potenciális reklámozókat, akik így jelen állapot szerint visszafogják majd 2013 januári hirdetéseiket.
A kiutat két területen keresi a cég. Egyrészt minden eddiginél erőteljesebb lobbizást folytat annak érdekében, hogy a fizetendő jogdíjak mértékét jelentősen csökkentse a kongresszus és ezáltal jelentősen csökkenhessen a jelenleg a bevételeik 50-60%-t kitevő tartalomköltségek nagysága. Másrészt nagyon erőteljes fókuszban van a mobil hirdetési monetizáció, amely egyre bíztatóbb eredményekkel kecsegtet Kennedy elmondása szerint, ugyanis a mobil hirdetési bevételek gyorsabban nőnek, mint a mobil hallgatottság, ami azt jelentheti hosszbab távon, hogy a jogdíjak változatlanul hagyása esetén is csökkenthető lesz azok százalékos nagysága a bevételekhez viszonyítva.
Minderre szüksége is lesz a cégnek, hiszen érezhetően a befektetők bizalma egyre inkább fogy és előbb vagy utóbb szükség lenen egy vagy több olyan hírre, amely legalább némileg helyreálíltja azt. Ellenkező esetben a nagyon népszerű szolgáltatás roppant gyorsan akvizíciós célponttá válhat..