A nagy nemzetközi kiadók éves, negyedéves jelentéseit az utóbbi időben mindenki- tőzsdei elemzők, iparági szakértők, bloggerek, piaci szereplők- egyre nagyobb érdeklődéssel forgatják. Mindennek több oka is van. Egyrészt minden szereplő kíváncsi arra, hogyan teljesítenek az iparág meghatározó szereplői. Másrészt nagyon fontos támpontot jelentenek arra vonatkozólag,. Hogy a kiadók életében a digitális bevételek és azon belül is a streaming bevételek, mekkora súlyt tesznek ki.
Ebből a nézőpontból tekintve a Warner Music már egy negyedévvel ezelőtt is a legérdekesebb kiadók közé tartozott, ugyanis a digitális és különösen a streaming bevételek már akkor is a legjobban növekvő bevételi területet jelentették az új tulajdonos kezébe került kiadónál.
Típus | 2012 IV. negyedév (millió USD) | 2011. IV. negyedév (millió USD) | változás | 2012 pénzügyi év (millió USD) | 2011 pénzügyi év (Millió USD) | változás |
Bevételek | 731 | 718 | 2% | 2780 | 2867 | 3% |
Digitális bevételek | 241 | 210 | 15% | 925 | 820 | 13% |
Üzleti eredmény | -18 | -103 | 83% | -112 | -205 | 45% |
Korrigélt üzleti eredmény | -10 | -41 | 76% | -97 | -137 | 29% |
Az amerikai számviteli szabályok szent szeptember végén lezárul negyedik negyedévben a kiadóvállalat 731 millió dolláros árbevételt ért el, ami 2%-os növekedést jelent az előző év hasonló időszakához mérten! A kis mértékben növekvő bevételek ellenére sem sikerült nyereséget termelni negyedévben, mivel a veszteség 18 illetve bizonyos beszámításoknak köszönhetően csupán 10 millió dolláros veszteség volt, ami így is jelentős- 76%-os- javulás az egy évvel ezelőtt regisztrált 42 millió dolláros veszteséghez képest. A digitális bevételek 15%-al növekedtek a negyedév során az előző évhez képest és elérték 240 millió dollárt.
A szeptember 30-al záruló év az előző évhez képest kis mértékben (2%)csökkenő bevételeket, dinamikusan növekvő és az egy milliárd dollárt megközelítő digitális bevételeket és jelentősen mérsékelt veszteségeket, de veszteségeket eredményezett.
Ha a bejegyzésünk eljén feltett kérdésekre keressük a választ, a szokásos, már-már mantraszerűen emekgetett mondatokat ismételgethetjük: a digitális bevételek nőnek, de nem képesek ellensúlyozni a fizikai eladások csökkenéséből származó kiesést. A Warner Music esetében 2012-ben a digitális bevételek nagyjából az összes bevétel egy harmadát tették ki, azaz egyelőre még messze az az állapot, hogy ez lenne a meghatározó bevételi forma. A jelenlegi növekedési (illetve az fizikai eladások illetve az összes bevétel csökkenési) adatait figyelembe véve is még legalább 3-5 év amíg a digitális bevételek meghatározóvá válhatnak a kiadói bevétel struktúrában. 3, de különösképpen 5 év pedig nagyon hosszú idő, pléne ha figyeleembe veszzük, milyen ütemben csökkennek az értéklénvban szereeplő cégek bevételei...