Ugyanúgy, ahogy a kiadói bevételek a zeneipar és azon belül a digitális zenei szolgáltatások helyzetét nagyon jól tükrözik, ugyanez igaz a tengerentúlon, az ottani Artisjus a Soundexchange bevételeire, csak éppen az online rádiókkal kapcsolatban
Az amerikai hivatal, mely az online rádiók, a kábeltelevíziók valamint a műholdas rádióadások szerzői jogi tisztaságáért és az ott keletkező szerzői jogi bevételekért felelős fennállása legeredményesebb évét zárta 2012-ben
Összesen 462 millió dollárnyi jogdíjat osztott szét a jogtulajdonosok között, közel 60%-al többet, mint az előző évben, 2011-ben! Mindez változatlan jogdíjakat feltételezve (ami a valóság is) gyakorlatilag azt jelenti, hogy a tengerentúli online rádiós piac is nagyságrendileg ennyivel nőtt 2012-ben
A növekedés, azon felül, hogy jó hír a kiadók számára- a 170 millió dolláros növekedés legalább egy részét ellensúlyozni tudja a fizikai adathordozók terén jelentkező kiesésnek- aláhúzza és megerősíti a jelenlegi digitális zenei ökoszisztéma felépítést, amik ha a számokat nézzük, felettébb kecsegtető.
Az egyedi letöltési szolgáltatások növekedése lassulóban, volumene ugyanakkor már éves szinten a tengerentúlon meghaladja a fizikai eladásokból származó bevételeket! A streaming szolgáltatások volumene még egyelőre lényegesen alacsonyabb, növekedési üteme azonban meghaladja a 100%-ot és még évekig két számjegyű lesz. A harmadik elem, az online rádiós szolgáltatások növekedése erős és stabilan kétszámjegyű, volumene pedig jelenleg még lényegesen nagyobb, mint a streaming szolgáltatásoké.
A növekedési potenciál tehát megvan, az ökoszisztéma mégis recseg-ropog, ennek oka pedig a költség oldal, ami a kiadók és a Soundexchange oldalán a bevételi oldal…Paradox módon tehát a rendszer növekedéséhez arra lenne szükség, hogy a Soundexchange bevételei a jövőben kisebb ütemben nőjenek, ami azt is jelentené, hogy a tengerentúli online rádiók terhei csökkennek, üzleti modelljük pedig fenntarthatóbbá válik…