Free Music!

Újabbb 22 országban érhető el a Deezer

2013. január 31. - Pléh Dániel

Ígéretéhez híven a francia cég folytatta tavaly megkezdett expanzióját, ezúttal európtál távolabbi, a digitális zenei piacon eleddig teljességgel ismeretlen országok sorát bekapcsolva a digitális zenei vérkeringésbe!

A cég 22  Közel-Keleti,Ázsiai, Afrikai és Dél-Amerikai  országban (Algéria, Bahrein, Brazília, Egyiptom, Hong Kong, Irak, Jordánia, Kuwait, Libanon, Marokkó, Omán, Pakisztán, Fülö-Szigetek, Qatar, Dél-Korea, Szaúd-Arábia, Dél-Afrika, Tajvan, Tunézia, Egyesült Arab Emirátusok, Venezuela és Jemen. ) indítja el szolgáltatását a napokban.

deezer_map.png

Mint látható a lista végtelenül heterogén. Szerepelnek benne a digitális zene szempontjából fontos országok- mint például a későbbiekben említendő Brazília-  de olyan országok is ( pl. Pakisztán) ahol nem hogy digitális zenről, de Internetről sem nagyon beszélhetünk.

Továbbra is érződik tehát a francia cég stratégiájában az a törekvés, hogy a jól hangzó de forgalmi értelemben nem sokat jelentő 130 országos mágikus számot elérjék, miközben párhuzamosan megpróbáljanak elsőként belépni azokra a piacokra, melyek fontosak lehetnek a jövőben.

Ebből a szempontból a mostani 22 országból egyetlen egy, ami fontos, ez pedig Brazília. Az ország egyrészt potenciális piaca miatt fontos a francia cég számára, másrészt pedig azért, hogy innen irányíthassa az egyik legnagyobb növekedési potenciállal bíró piac, a  latin Amerikai piacon való működését a jövőben.

A lépés azért is fontos, mert a Deezer legnagyobb vetélytársa, a Spotify éppen Japán felé tervezi venni az irányt, azaz Dél-Amerika (meg persze papíron Afrika is, de ebben ne gondolkodjunk komolyan, lelkük mélyén a francia menedzserek sem teszik ezt ) elsőként a Deezer fennhatósága alá kerülhet,. A francia cég építheti fel ott a streaming piacot.

Hosszabb távon ugyanakkor nem árt, ha némileg óvatosabbá válnak, azt gondolom. Egyrészt nagyon látványosan kerüli egymást a két vetélytárs, mai sok szempontból érthető, az alap kérdés- azaz a streaming szolgáltatások világméretű elterjesztését és a kritikus méretgazdaságossági méret fölé növelését. Nem segíti elő. Ez pedig akkor, amikor mindkét cég napról-napra él, üzleti modelljük pedig jelen formájában nem fenntartható sokkal égetőbb kérdés, mint azt esetleg Stockholmban vagy Párizsban hiszik…Másrészt a francia cégnek előbb vagy utóbb le kell majd kezdeni  megtérülési szempontok alapján értékelni a 130 országot, ahol működik (majd) és előbb vagy utóbb nehéz és fájó döntéseket kell hoznia a kisebb piacokról…

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr185050153

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása